Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@16:03:49 GMT

کاهش وابستگی به دلار

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۰۷۹۹

کاهش وابستگی به دلار

به گزارش راشاتودی، وزیر تجارت روسیه از کشورهای عضو بریکس خواست تا برای کاهش آسیب پذیری خود از سیاست های آمریکا، سهم ارزهای ملی از مبادلات دوجانبه را کاهش دهند. دنیس مانتوروف که در یک کنفرانس ویدیویی با همتایان خود از کشورهای آفریقای جنوبی، روسیه، برزیل و چین گفت گزینه های زیادی برای تقویت پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر تجارت روسیه با اشاره به اینکه انجام تجارت با استفاده از ارزهای ملی نقشی کلیدی در تقویت اتحاد بین کشورهای عضو گروه بریکس دارد افزود: با استفاده معقول و متعادل از ارزهای ملی می توانیم ثبات (اقتصادی) را در کشورهایمان افزایش دهیم و از وابستگی خود به سیاست های دیکته ای آمریکا بکاهیم. مانتوروف با تشویق کشورهای بریکس به استفاده از ساز و کار تعبیه شده در بانک توسعه بریکس گفت این ساز و کار دقیقا برای تحقق این هدف توسعه داده شده است.  

این ساز و کار در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و اکنون اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد دلار در اختیار دارد. هدف این ساز و کار استفاده حداکثری از منابع مالی گروه بریکس برای توسعه زیرساخت های این کشور و رسیدن به توسعه پایدار است. مقر اصلی بانک توسعه بریکس در شهر شانگهای چین قرار دارد و دارای دفاتری در ژوهانسبورگ و مسکو نیز هست.  

در حال حاضر کشورهای عضو گروه بریکس ۴۰ درصد جمعیت و تولید ناخالص داخلی معادل ۲۱ تریلیون دلار را در اختیار دارند که تقریبا معادل اندازه تولید ناخالص داخلی آمریکا است.  

گفتنی است روسیه و چین در کاهش وابستگی خود به دلار پیش قدم بوده اند تا جایی که داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه نشان می دهد سهم دلار از تجارت بین چین و روسیه در سه ماهه نخست امسال به ۴۶ درصد رسیده که کمترین سهم در طول تاریخ تجارت دو طرف بوده است.  طی بازه زمانی فوق ۳۰ درصد مبادلات تجاری دو طرف بر حسب یورو و ۲۴ درصد دیگر نیز بر حسب یوان و روبل بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۰ درصد تجارت دو کشور از طریق دلار آمریکا انجام می شد.  

پربیننده ترین قیمت دلار ۳ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان محرم/ سرمایه‌های بورس وارد بازار طلا نشده است قیمت سکه امروز چند؟ (۱۳۹۹/۶/۳) نوسان شدید قیمت طلا در راه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت دلار بانک مرکزی تجارت دلار روسیه قیمت دلار نرخ دلار تولید ناخالص داخلی ارزهای ملی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ساز و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 2283 دلار و 23 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.38 درصدی به 2294 دلار و 10 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/11

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.01 درصد کاهش به 26 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی 935 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/58

دیگر خبرها

  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم