Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که کشورش مشارکت بین المللی در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت را مشروط به دخالت نکردن رژیم صهیونیستی در آن می‌پذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان پذیرش مشارکت بین المللی در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت توسط لبنان را مشروط به مداخله نکردن رژیم صهیونیستی در آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «شربل وهبه» در نشست خبری در وزارت خارجه لبنان گفت:« لبنان هیچ درخواستی از سوی کشورها درباره مشارکت در تحقیقات را رد نکرده است،پلیس فدرال آمریکا( اف بی آی) درخواست داد، رئیس جمهور و دولت مستعفی موافقت کردند؛ فرانسوی‌ها هم آمدند و قبل از آمریکایی‌ها شروع به تحقیق کردند. آلمانی‌ها هم همین طور، ایتالیایی‌ها هم در حال تحقیق هستند، کانادایی‌ها هم خواهان مشارکت هستند».   وزیر خارجه لبنان گفت:« این اصل ماست، ما باید از این امر آگاه باشیم که مبادا لبنان یک عرصه باز برای ورود دشمن باشد. این موضوعی است که ما به آن توجه زیادی می‌کنیم ودغدغه اصلی ما وحدت داخلی ما است و کوتاهی نکردن نسبت به حقوق ملت لبنان است».   وهبه اهداف کشورهای مختلف از مشارکت در تحقیقات درباره انفجار بیروت را، متعدد دانست و گفت:« آمریکا اهدافی دارد که شاید با اهداف فرانسه، قبرس یا مصر متفاوت باشد. از همین رو باید میان اهدافی که لبنان از آن استفاده می‌برد با اهدافی که آزار دهنده است، تمایز قائل شد. لبنان چند فرقه ای است و اگر ابرقدرتی از یکی از این فرقه‌ها عصبانی است و می‌خواهد آن را مجازات کند ،آیا باید لبنان را ترک کند و یا آن را قربانی کند؟ خیراین مجاز نیست».   وزیر خارجه لبنان در خصوص شروط سیاسی که برای احیای اقتصادی لبنان مطرح می‌شود، گفت: «ما مخالف برنامه پیشرفت اقتصادی و اصلاحات نیستیم؛ اما من به عنوان وزیر خارجه لبنان هرگز از شریک وطنی خود غافل نخواهم شد».   وهبه گفت: «درباره انفجار بندر بیروت هر کسی که مقصر باشد باید مسئولیت کار خود را بپذیرد و هرکسی با این قضیه ارتباط دارد، مجازات شود».   در پی انفجار مهیب بندر بیروت که علت آن ۲۷۰۰ تن آمونیوم نیترات ذخیره شده در این بندر اعلام شد، در بیروت وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.    آخرین گزارش از خسارت‌های جانی انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، نشان می‌دهد تا کنون ۱۷۱ نفر در این انفجار کشته و حدود شش هزار نفر زخمی شده‌اند.   منبع: فارس   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: انفجار بندر بیروت وزیر خارجه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی اعلام کرد که «استفان سژورنی» امروز (چهارشنبه) طی سفر منطقه‌ای خود، در یک توقف برنامه‌ریزی نشده به قاهره سفر می‌کند.

به گزارش الجزیره به نقل از این منبع مطلع، سفر غیرمنتظره وزیر خارجه فرانسه در چارچوب تلاش‌های مصر برای آزادی اسرا و دستیابی به آتش بس در غزه است.

فرانسه مدعی است که سه شهروند این کشور همچنان در غزه هستند. 

ساعاتی پیش، نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد رژیم صهیونیستی نیز آماده است در روز‌های آینده هیئتی را به قاهره بفرستد تا درباره توقف جنگ در نوار غزه گفتگو کند. با این حال، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید نیرو‌های اشغالگر «با توافق یا بدون توافق» حمله به شهر رفح در جنوب غزه را انجام خواهند داد. 

گفتنی است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در همین راستا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و در حال گفتگو با سران صهیونیست در خصوص غزه است. گفته می‌شود حمله زمینی به رفح، بحران انسانی در غزه و توافق برای آزادی اسرا از موضوعاتی است که دو طرف در خصوص آن بحث خواهند کرد.

در همین حال، تظاهرکنندگان مقابل محل ملاقات بلینکن و رئیس رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خواستار توقف جنگ و آزادی اسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید