Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کوریبکف در تحلیلی که تلویزیون چین روز سه شنبه منتشر کرد آورده است: بر خلاف آنچه آمریکا ادعا می کند ایران از دیدگاه بسیاری از کشورها از جمله روسیه و چین نه تنها یک تهدید نیست بلکه در زمینه مبارزه با تروریسم هم تلاش ها و همکاری های زیادی کرده است.

او خاطر نشان کرد: ایران برای چین و روسیه به دلایل مختلف از جمله عضویت در سازمان همکاری شانگهای و تلاش موثر تهران در راستای مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات منطقه خاورمیانه، اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران تلاش های مثبتی در راستای پیشبرد صلح در خاورمیانه داشته است در صورتی که بازگرداندن تحریم ها از سوی آمریکا فقط باعث بی ثباتی بیشتر می شود و بر سطح و کیفیت زندگی ایرانیان تاثیر منفی می گذارد.

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: ترامپ تمام هم و غم خود را صرف این موضوع کرده است که ایران را با فعال کردن مکانیسم ماشه تحت فشار بگذارد در حالی که تهدیدهای واقعی چون کووید ۱۹ برای مردم کشورش را نادیده گرفته است و تلاش زیادی دارد تا کشورهای دیگر را هم با اقدامات نادرست خود همراه سازد.

کوریبکف با یادآوری اینکه دنیا دیگر مانند گذشته نیست و آمریکا نمی تواند یکه تازی کند نوشت: دنیا با خروج از تک ابرقدرتی، به فرایند جهانی شدن قدم گذاشته است در چنین شرایطی آمریکا دیگر نمی توانند تصمیماتش را بر دیگران دیکته کند.

این تحلیلگر اضافه کرد: در چنین فضایی آمریکا نمی تواند ایران را منزوی کند کما اینکه درمورد چین نیز نتوانست به چنین خواسته ای برسد و امروز شاهد شکست های پی در پی آمریکا در صحنه بین المللی هستیم در آینده نیز سیاست ها و راهبردهای آمریکا،  شکست ها و انزواهای این کشور را بیشتر خواهد کرد.

منبع: CCTV برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا مکانیسم ماشه پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا مکانیسم ماشه پکن روسیه ایالات متحده آمریکا مکانیسم ماشه پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دفتر دادستانی دیوان بین المللی کیفری با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر اساس اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

این خبر در حالی است که منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین المللی با کارکنان بیمارستان های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت وگو کرد و اظهارات آن ها را درباره جنایت های نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می شود که دیوان بین المللی کیفری درباره جنایت های جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می دهد.

کد خبر 6095898

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد