Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سید ابراهیم شیرینی که در منطقه بران از توابع شهرستان اصلاندوز مغان در شمال استان اردبیل نسبت در عرصه سلامت تلاش می‌کند و شیرینی خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری و خدمت‌رسانی در مراکز دارای تجهیزات و امکانات ویژه ترجیح داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، پزشکاران و کادر درمانی یکی از اقشار تاثیرگذار جامعه به ویژه در بخش تامین سلامت و بهداشت آحاد مختلف جامعه هستند و همواره در این عرصه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند و این رسالت خود را در دوران کرونا به نمایش همگان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ماه‌ها پیش در دوران بحرانی شیوع بیماری ویروسی کرونا در سطح جامعه شاهد ایثار این قشر فداکار جامعه هستیم به طوری که تا آخرین لحظه از زندگی خود در بهداشتی و درمانی مانده و زندگی در این شرایط بحرانی را به راحت طلبی ترجیح داده و بدون تمنای و چشم داشتی خدمت به مردم را در اولویت خود قرار داده‌اند.

این روزها به مناسبت روز بزرگداشت مقام ابوعلی سینا دانشمند بزرگ و ارزشمند ایرانی است که با عنوان روز گرامیداشت مقام پزشک در تقویم نامگذاری شده است و فرصتی است تا یادی از تلاش‌های بی‌وقفه این قشر زحمت کش جامعه کرده و به پاس زحمات شبانه روزی شان پزشکان و کادر درمانی را مورد تجلیل و قدردانی قرار دهیم.

کادر درمان و پزشکان خرم‌آباد تجلیل شدندکاشان| پزشکان از عوامل پدیدآمدن دفاع مقدس بودندهشدار رییس نظام دامپزشکی به شهردار تهران درباره شیوع بیماری‌های مشترک/ در امور تخصصی دخالت نکنید+ سند

امروز از این فرصت استفاده کرده و سری به یکی از مراکز جامع خدمات سلامت روستایی در یکی نقاط محروم و کمتر توسعه یافته شمال استان اردبیل زدیم تا دیداری با پزشکاران و کادر درمانی این مرکز درمانی که در دل محرومیت و با قبول تمامی زحمات به مردم این منطقه خدمت می کنند داشته باشیم.

در راستای گرامیداشت پزشک تصمیم گرفتیم با یکی از این پزشکان منطقه گفتگویی صمیمانه داشته باشیم و توفیق حاصل شد با این پزشک جوان گفتگویی انجام داده و از جمله فعالیت‌های جهادی این پزشک جوان در منطقه که چند سالی است در این منطقه فعالیت دارد را برای مخاطبان ارائه دهیم.

شیرینی خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح دادم

سید ابراهیم شیرینی که در منطقه بران از توابع شهرستان مرزی اصلاندوز مغان در شمال استان اردبیل نسبت در عرصه سلامت تلاش می‌کند و شیرینی خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری و خدمت‌رسانی در مراکز دارای تجهیزات و امکانات ویژه ترجیح داده است.

این پزشک فداکار در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به معرفی خود پرداخت و اظهار داشت: بنده سید ابراهیم متولد سال 1369، 30 ساله و اهل اردبیل هستم و در سال 1388 وارد دانشگاه آزاد اردبیل برای گذراندن دوران تحصیلی در رشته پزشکی شدم و همچنین در سال 1395 با موفقیت در این مرحله از زندگی فارغ التحصیل شدم.

شیرینی با بیان اینکه از ابتدای خدمت در عرصه سلامت در مناطق محروم بوده‌ام افزود: افتخار داشته‌ام که از ابتدای خدمت در عرصه سلامت زندگی خود را در مناطق محروم و در بین مردم خون گرم این مناطق سپری کنم و به مدت 7 ماه دوران خدمت سربازی خود را در یکی از محروم ترین روستاهای منطقه ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان سپری کردم.

خدمت در مناطق محروم افتخار بزرگی است

وی خدمت در مناطق محروم را افتخار بزرگی برای خود دانست و تصریح کرد: به دنبال حادثه تلخی که برای پدرم اتفاق افتاد و من پدرم را در تصادف جاده‌ای از دست دادم در دوران خدمت سربازی معافیت کفالت شامل حالم شد و بعد از 7 ماه زندگی در استان سیستان و بلوچستان عازم استان اردبیل شدم.

این مدافع سلامت اردبیلی به شیرینی خدمت در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه هایی که در دوران خدمت سربازی در یکی از مناطق محروم کشور یعنی استان سیستان و بلوچستان داشتم بعد از اتمام دوران خدمت سربازی از بین دو گزینه زندگی در شهر و خدمت در مناطق محروم حضور در مناطق کم برخوردار و محروم را انتخاب کرده و عازم بخش بران از توابع شهرستان مرزی اصلاندوز مغان واقع در شمال استان اردبیل شدم.

شیرینی تصریح کرد: مدت خدمتم در روستای بران علیا در حال حاضر در آستانه ورود به 3 سالگی قرار دارد و در این مدت در خدمت مردم خون گرم و مهربان بخش بران و روستاها و قشلاقات عشایری تابعه این منطقه بوده ام و بنده در این 3 سال جز خوبی از مردم بی ریای این منطقه چیزی ندیده ام.

پزشک مرکز جامع سلامت بخش بران ادامه داد: در تمام دوران خدمت در مناطق محروم به اندازه ای که به مشکلات و مسائل مردم این مناطق کم برخوردار توجه داشته باشم به مشکلات زندگی شخصی خودم توجه نکرده ام و مردم غیور این منطقه که اکثرا عشایر هستند با محبت ویژه از که به من داشتند اجازه احساس غریبی را به من نداده اند و بزرگان این منطقه همواره ما را جزو خانواده خود دانسته و نسبت به ما لطف بسیاری کرده‌اند.

خدمت در مناطق محروم هدیه ای از سوی پروردگار برای من بوده است

وی که با خانواده خود در بخش بران زندگی می‌کند بیان کرد: خدمت در مناطق محروم هدیه‌ای از سوی پروردگار برای من بوده است و من همیشه اجر این فعالیت‌های خود را از خداوند متعال گرفته‌ام و از هیچ تلاش برای رفع مشکلات این منطقه در بخش سلامت دریغ نکرده‌ام.

شیرینی اظهار کرد: همواره شاکر خداوند متعال بوده‌ام چراکه محبت مردم مهربان این مناطق روستایی را در قلب من جای داده و من در این مدت 3 سال هیچ احساس تنهایی و غریبی نکرده‌ام و در برخی موارد در خدمت به مردم این روستاها هر کاری از دستم برآمده انجام داده‌ام و در خصوص هم منتی برای کسی نمی‌گذارم و بدون هیچ چشم داشتی این تلاش‌ها و فعالیت‌ها را به نوعی برای خودم وظیفه می‌دانم.

آری پزشکان و کادر درمانی همواره و در طول شب و روز در خدمت به مردم از هیچ تلاش دریغ نکرده و تا آخرین لحظه از زندگی خود را در راه مردم وقف می‌کنند و این موضوع را در دوران شیوع بیماری ویروسی کرونا نشان دادند.

گزارش از پویا حاجی وند

انتهای پیام/146/ش

R41374/P/S6,49/CT6 بیشتر بخوانید... خاطرات نفس‌گیر یک پزشک از شهر در حال سقوط تسنیم همراه مدافعان سلامت| کارورزان پزشکى از حداقل حق و حقوق هم برخوردار نیستند روز پزشک| دستاوردهای سازمان انتقال خون؛ از انتقال خون به مجروحین جنگی تا تأمین پلاسما برای بیماران کرونایی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خاطرات نفس‌گیر یک پزشک از شهر در حال سقوط تسنیم همراه مدافعان سلامت| کارورزان پزشکى از حداقل حق و حقوق هم برخوردار نیستند روز پزشک| دستاوردهای سازمان انتقال خون؛ از انتقال خون به مجروحین جنگی تا تأمین پلاسما برای بیماران کرونایی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری ۲ مربی نفت مسجدسلیمان: امیدوارم مشکلاتمان باعث نتیجه بد در بازی فردا نشود/ برای بازی مقابل تیم بزرگ تراکتور آماده‌ایم ۳ پهلوگیری انواع شناورهای تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد ۴ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۵ فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول ۶ تهران| نخستین دوره مسابقات آنلاین تیراندازی با کمان برگزار شد ۷ بی‌آبی دوباره حادثه‌ آفرید؛ سه کودک امروز در رودخانه‌ها و هوتگ‌های جنوب بلوچستان غرق شدند ۸ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: بخشی از موانع تولید ناظر به حذف رقبای تولید است مهمترین اخبار استانها طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: به زودی شاهد فروپاشی نظام سلطه و جهان استکبار خواهیم بود آیت‌الله علوی‌گرگانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است / مسئولان حمایت کنند گزارش ویدئویی| المان‌های حسینی حال و هوای گرگان را عوض کرد / این شهر عزادار حسین (ع) است‌ مهمترین اخبار تسنیم پیشنهاد به دولت برای موضع فعال در سفر مدیرکل آژانس اتمی/ برخی از نظارت‌های آژانس را پیش چشم گروسی تعطیل کنید وزیرکشور: سالم‌ترین انتخابات را برگزار کرده‌ایم/ در آسیب‌های اجتماعی با پنهان‌کاری روبرو هستیم گزارش|معنای سه فرصت ۱۰۰ روزه و تجربه‌ی ۷ ساله برای دولت روحانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد + عکس یمن|ثبت ۱۱۳ بار نقض توافق الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی/ حمله جنگنده های سعودی به سه استان یمن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شمال استان اردبیل دوران خدمت سربازی کادر درمانی عرصه سلامت انتقال خون ترین اخبار بخش بران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، اظهار کرد: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در ارتباط با ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ نیز بیان کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است.

دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند، ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده،۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

وی در ارتباط با ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است.

به گفته دکتر کریمی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز