Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران با اشاره به اینکه ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شده است از ارتقای میزان تراکنش‌های معاملاتی تا ۲۰ هزار نوبت در هر ثانیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «امیر هامونی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۲ شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: موضوع دو نوبت کردن معاملات بورس، هسته معاملاتی است و قرار بود فشار موجود بر هسته معاملات مربوط به ایجاد گلوگاه‌هایی در میزان و حجم معاملات، کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تدابیری از دیروز، ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شد و پیش از این هر ثانیه ۶۰۰ تراکنش معاملات انجام می‌شد که با زحمت شبانه روزی مهندسان انفورماتیک بورس این تعداد به ۳۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه ارتقاء یافته است.

 

مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران همچنین از ارتقای میزان تراکنش‌های معاملاتی تا ۲۰ هزار نوبت در هر ثانیه خبر داد و گفت: با تلاش مهندسان سامانه هسته معاملات، زین پس چه در بازار منفی و چه در بازار مثبت، سیستم ثبت در سامانه معاملات مانند ساعت کار خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: با ارتقای هسته معاملات، دیگر از دو نوبت بودن معاملات خبری نیست و میزان مدت معاملات روزانه مانند سابق در یک نوبت بر می‌گردد.

 

هامونی درباره نحوه و کشمکش‌های عرضه صندوق دارا دوم گفت: صندوق دارا دوم در روز‌های آینده و به زودی عرضه خواهد شد. این در حالیست نرخ پایانی سهام‌های پتروشیمی و پالایشی که در این صندوق وجود دارد فردا (۳ شنبه) مبنای پایه قیمت گذاری در صندوق دارا دوم قرار خواهد گرفت.

 

هامونی گفت: حقوقی‌های بازار تا زمانی که بازار از شرایط ریزش فعلی خارج شود در کنار مردم حضور خواهند داشت. ما پیشتر هم چنین همتی را پس از شهادت سردار سلیمانی دیده بودیم، حالا هم دوباره شاهد همان حرکت خواهیم بود.

 

وی از احتمال خرید ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط حقوقی‌ها در بازار سه شنبه (4 شهریور) خبر داد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس هسته معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار