Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: قامات ارشد نظامی روسیه از پیشرفت در نهایی شدن ورود رسمی سامانه دفاع موشکی پیشرفته «اس-۵۰۰» در بدنه نیروهای مسلح این کشور خبر دادند.

به گزارش خرداد به نقل از فارس، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گفت که جدیدترین سامانه موشکی «اس-۵۰۰» روسیه وارد فاز آزمایشی شده است.
به گزارش خبرگزاری «تاس» «یوری بوریسوف» معاون رئیس جمهوری روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه « Army-2020» گفت: «واقعیت این است که فاز آزمایشی و پیکربندی اس-۵۰۰ آغاز شده و تلاش برای تولید انبوه این سامانه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
«آلکسی کریوروچوکو»، معاون وزیر دفاع روسیه نیز در ماه فوریه گفت که متخصصان نظامی این کشور آزمایش‌ها بر سامانه دفاع موشکی بدون رقیب اس-۵۰۰ را آغاز کردند این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیش از این گفته بود که تحویل انبوه اس-۵۰۰ به ارتش این کشوراز سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. روسیه در حال آموزش متخصصان برای یادگیری کار با این سامانه جدید موشکی است.
گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه مدعی است که اس۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.
«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس ۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود. برچسب ها: اس ۵۰۰ ، روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: اس ۵۰۰ روسیه اس ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه، بخشی از تسلیحات جنگی آمریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو به نمایش گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آستانه نهم ماه می سالروز پیروزی اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از ادوات سنگین نظامی و تسلیحات جنگی اهدایی آمریکا و ناتو، که در عملیات ویژه نظامی به غنیمت گرفته شده، در پارک پیروزی مسکو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با عنوان «روسیه در برابر تمام قدرت‌های جهان»، انواعی از تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌های لئوپارد آلمانی، آبرامز و بِرَدلی آمریکاییِ، مکس فرانسوی، خودرو‌های زرهیِ انگلیسیِ، استرالیایی و ایتالیایی، سامانه توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، مین‌های ضد تانک، موشک‌های کوتاه برد تاکتیکی، تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و عملیاتی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط ۱۱ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و آفریقای جنوبی به اوکراین به چشم می‌خورد.

در همین حال سیل کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا و کشور‌های عضو ناتو به اوکراین همچنین ادامه دارد و در شرایطی که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به تصویب رسیده، وزیر خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف گفت؛ اوکراین حق دارد با سلاح‌های بریتانیایی به خاک روسیه حمله کند.

دیوید کامرون با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحاتی که لندن در اختیار آن قرار داده است، گفت: «اوکراین این حق را دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تاکید کرده بود که ارسال سلاح، پول، مزدوران و مشاوران نظامی خارجی غربی به کی‌یف کمکی به نیرو‌های اوکراینی نمی‌کند و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند»

وی تاکید کرد: هر محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

آنچه بیش از همه روس‌ها را نگران کرده است، احتمال اعطای موشک‌های دوربرد تاکتیکی به اوکراین است.

مسکو ضمن هشدار به آمریکا و ناتو درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اعلام کرده است، اعطای چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند خطر درگیری هسته‌ای را افزایش و میدان جنگ را به سراسر جهان گسترش دهد.

اظهارات: 
۱-سرهنگ روسلان سایفولین، مدیر اجرایی نمایشگاه
۲-ستوان ایگور کابایف، راهنمای نمایشگاه
۳-شهروند روسی


دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت