Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:32:38 GMT

فروش غیرحضوری کالا درقم رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۴۱۳

فروش غیرحضوری کالا درقم رو به افزایش است

محمود سیجانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: ترویج و ترغیب فروشندگان و مردم به سمت خریدوفروش اینترنتی و غیرحضوری ازجمله راهبردهای مهم موردتوجه سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت و اتاق اصناف قم است تا با رعایت بیشتر نکات بهداشتی،‌ سلامت شهروندان حفظ شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با ارائه مشوق‌های لازم و حمایتی،‌ فروش غیرحضوری کالا در قم را به‌عنوان راهکاری صحیح برای تامین محصولات موردنیاز در شرایط کنونی،‌ توسعه دهیم و به همین منظور از بستر فضای مجازی بیشترین استفاده را خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ با ترویج فروش غیرحضوری و اینترنتی کالا، شرایط برای عرضه بهتر و ارزان‌تر محصولات نیز فراهم می‌شود و این به معنای استفاده صحیح از شرایط خاص دوران شیوع ویروس کرونا و تبدیل کردن آن به فرصت برای رونق فروش است.

سیجانی گفت:‌ خوشبختانه قم از زیرساخت‌های مناسبی در حوزه اینترنت و فضای مجازی برخوردار است و سطح دسترسی شهروندان به این امکانات بالاست که با تسهیل هرچه بیشتر آن، می‌توان به گسترش و رونق یافتن فروش اینترنتی محصولات در استان امید داشت.

وی بیان کرد: ارائه محصولات باکیفیت و باقیمت مناسب و همچنین داشتن خدمات پشتیبانی حداکثری درفروش‌های غیرحضوری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و موجب اعتماد بیشتر مشتریان به خریدهای اینترنتی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در دوران شیوع ویروس کرونا، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت برای فروش محصولات،‌ ازجمله بهترین راهکارها برای حفظ و ارتقا کسب‌وکار به شمار می‌آید که این مهم در قم با همکاری اصناف درحال‌توسعه هرچه بیشتر است.

درمجموع ۳۵هزار و ۲۷۶ واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعالیت می‌کند که ۲۱هزار و ۲۲ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۲۵۴ مورد آن واحد تولیدی و فنی است؛ به‌طور متوسط برای ایجاد هر واحد صنفی ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است و به‌صورت میانگین به ازای هر پروانه کسب در حوزه اصناف برای ۲.۵تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها قم بازار محصولات اصناف فروش کالای اینترنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بازار محصولات اصناف فروش کالای اینترنتی قم بازار محصولات اصناف فروش کالای اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا