Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:57:20 GMT

۱۰ هزار تن از نفرات داعش در سوریه و عراق فعال هستند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۶۲۱

ساعت 24- مسئول ارشد مقابله با تروریسم در سازمان ملل می‌گوید بیش از ده هزار تن از اعضای گروه موسوم به حکومت اسلامی همچنان در عراق و سوریه فعال هستند و حملات آن‌ها نیز در سال جاری به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

ولادیمر ورونکف، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ضد تروریستی، سوم شهریور به شورای امنیت این سازمان گفته اعضای داعش آزادانه «در حلقه‌های کوچک بین دو کشور» در رفت‌وآمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ورونکف گفته این گروه خود را بازسازی و مجددا گروه‌بندی کرده و فعالیت‌هایش هم، نه تنها در مراکز کشمکش و درگیری در عراق و سوریه، بلکه در برخی دیگر مناطق افزایش یافته‌است.معاون دبیرکل سازمان ملل اما تاکید کرده در مناطقی که درگیر بحران و نبرد نیستند، فعالیت‌های تروریستی در کوتاه‌مدت روندی نزولی پیدا کرده است.

به گفته او اقدامات پی‌گیری شده در برخی کشورها، برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹، از جمله مقررات و محدودیت‌های رفت‌وآمدی، به کاهش حملات تروریستی در بسیاری از همین کشورها انجامیده است.اما این برآورد نه شامل تمام مناطق جهان می‌شود، و نه به‌معنی کاهش فعالیت‌ها یا اقدامات کلی گروه حکومت اسلامی یا بازماندگان این گروه است.ولادیمر ورونکف به شورای امنیت گفته «روند حملات فردی یا گروه‌های کوچک از کسانی‌که تحت تاثیر تبلیغات آن‌لاین و مجازی داعش هستند ادامه دارد» و «بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ فرصت تبلیغاتی» تازه‌ای در اختیار این گروه قرار داده است.این مقام سازمان ملل همچنین تاکید کرده همه‌گیری فعلی، چالش‌ها و مشکلات مقابله با تروریسم را نمایان کرده و گروه‌هایی مانند «حکومت اسلامی» در جست‌وجوی راهی خواهند بود تا از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی فعلی سوءاستفاده کنند.ناظر ارشد سازمان ملل متحد بر تروریسم نمونه‌های مختلفی از روند فعالیت‌های این گروه در کشورهای مختلف را مثال زده‌است؛ به گفته ورونکف گروه داعش در افغانستان حملات بزرگی در مناطق مختلف انجام داده است و در تلاش برای استفاده از این کشور در راستای افزایش نفوذ در منطقه است. در اروپا نیز تهدید اصلی «افراطی‌شدن افراد تحت تاثیر [تبلیغات] در اینترنت» توصیف شده‌است. او از جمله به سه حمله در فرانسه و دو مورد حمله در بریتانیا به دست افرادی که از داعش الهام گرفته‌اند، اشاره کرده‌است.سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در نشست اعضای شورای امنیت گفته کشورها باید در همکاری با یکدیگر مانع از ایجاد نسخه تازه‌ای از داعش توسط بازداشت‌شدگان این گروه یا خانواده‌های آواره آن‌ها در عراق و سوریه، شوند.

منبع  - یونایتد پرس

.

یونایتد پرس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان ملل فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم

محمد خانی با بیان اینکه توجه ویژه رهبر انقلاب به بحث معاونت پرورشی بوده گفت: ما هم وظیفه خود می‌دانیم که فرمایشات ایشان را به دیده منت بر چشم بگذاریم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه توصیه‌های ویژه ایشان درباره حضور گروه‌های مردمی و جهادی در بحث فعالیت‌های پرورشی بود افزود: برنامه داریم که در معاونت پرورشی به صورت ویژه میدان را برای گروه‌های مردمی آزاد کنیم.

خانی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خوبی نوشته شده که بر اساس آن ظرف یکی دو ماه آینده در فعالیت‌های تابستانی آن را اجرایی می‌کنیم ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های دستورالعمل‌ها بحث ایجاد فرصت برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی است؛ از آن جا که در آموزش و پرورش علاوه بر همکاری همکاران، در جامعه فرهنگیان، به گروه‌های فعال فرهنگی و تربیتی و گروه‌های فعال تعلیم و تربیتی نیاز داریم، امسال فرصت ویژه‌ای فراهم و زیرساخت‌ها مهیا شده است.

وی عنوان کرد: در تمام پایگاه‌های اوقات فراغت میدان را برای گروه‌های مردمی و جهادی، تشکل‌های دانش آموزی، بسیج و فعال عرصه تعلیم و تربیت و دغدغه‌مند باز خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس