Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:05:56 GMT

برگزاری حسینیه آنلاین ویژه کودکان و خردسالان 

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۶۷۲

برگزاری حسینیه آنلاین ویژه کودکان و خردسالان 

حجت‌الاسلام محجوب از برگزاری حسینیه کودک ویژه کودکان و خردسالان توسط هیئت شهدای کربلا شهرستان دزفول خبر داد و گفت: این حسینیه به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و همچنین آموزش‌های اخلاقی و تربیتی از اول محرم توسط این هیات به صورت مجازی راه‌اندازی شده است.

«حجت‌الاسلام مصطفی محجوب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا با دستورالعمل‌های بهداشتی جهت برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم این هیئت برنامه‌های امسال خود را با تغییر و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول هیئت شهدای کربلا شهرستان دزفول افزود: در این راستا مراسم دهه محرم که هر ساله در حسینیه شهدای کربلا واقع در مناطق جنوبی دزفول برگزار می‌شد به دلیل دعای پروتکل‌های بهداشتی و نیاز به مکان وسیع‌تر به مصلای امام علی (ع) دزفول منتقل شد.

 

محجوب تصریح کرد: زمان فضاسازی محل مصلای امام علی جهت برگزاری مراسم شب‌های محرم، رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری، تب‌سنجی، نصب تونل ضدعفونی کننده و موارد دیگر جهت برگزاری هر چه بهتر عزاداری سرور و سالار شهیدان انجام گرفت.

 

وی با بیان اینکه هر شب به تمام شرکت‌کنندگان در مراسم بسته‌های بهداشتی داده می‌شود اضافه کرد: مراسم عزاداری دهه محرم از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است لذا با وجود افزایش برنامه‌های اجرایی و پشتیبانی برای برگزارکنندگان مراسم سعی شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هر نحو ممکن مراسم با بهترین شیوه برگزار شود.

 

مسئول هیئت شهدای کربلا شهرستان دزفول عنوان کرد: برنامه‌های هیئت شهدای کربلا شهرستان دزفول فقط مختص شب‌های محرم در مصلای امام علی نبوده و به منظور برگزاری سنت روضه‌های خانگی و همچنین احترام به خانواده معظم شهدا مراسم روضه‌خوانی خیابانی در مقابل منازل خانواده شهدا هر روز عصر توسط عوامل این هیات برگزار می‌شود.

 

وی ابراز کرد: در این برنامه‌ها مراسم روضه‌خوانی سینه‌زنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درب منزل خانواده شهدا و با حضور خانواده آنها و به صورت محدود در پیاده‌روی منزل شهید برگزار می‌شود.

 

محجوب بیان کرد: ایده این برنامه یعنی برگزاری مراسم در منزل خانواده شهدا از آنجا به وجود آمد، در گذشته و در ایام محرم مردم با نشستن در منازل و برپایی تکایا به عزاداری می‌پرداختند لذا با توجه به شیوع بیماری کرونا جهت جلوگیری از فراموش شدن این سنت و همچنین افزایش مراسمات عزاداری این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

 

وی به برپایی حسینیه کودک آنلاین توسط این هیئت اشاره کرد و گفت : در سنوات گذشته هنگام برگزاری عزاداری در حسینیه شهدای کربلا همزمان حسینیه کودک تشکیل شد تا کودکان و نونهالان عزاداران شرکت‌کننده در مراسم به صورت جداگانه و با حضور مربیان مهد در این حسینیه شرکت و برنامه‌های متناسب در خصوص موضوعات محرم ، عاشورا ، تربیتی و اخلاقی با کودکان آموزش داده میشد.

 

مسئول هیئت شهدای کربلا شهرستان دزفول اذلعان داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود امکان برپایی حسینیه کودک وجود نداشت لذا تصمیم گرفته شد حسینیه کودک به صورت آنلاین و مجازی برگزار شود.

 

وی در ادامه هدف از برگزاری این حسینیه را ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین آموزش‌های اخلاقی و تربیتی ویژه کودکان و خردسالان عنوان کرد و یاد آور شد: در برنامه آنلاین و مجازی حسینیه کودک ۲ شخصیت کشوری که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه سنین کودکان تخصص و در برنامه‌های کشوری مشارکت داشته‌اند به صورت آنلاین برنامه‌هایی ویژه سنین خردسالان و نونهالان تهیه کرده و خانواده‌ها می‌توانند از طریق فضای مجازی از اول محرم تا روز یازدهم محرم به مدت یک ساعت از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به صورت آنلاین این برنامه‌ها را با مجری‌گری عمو روحانی فعال و برنامه‌های مذهبی کودک را در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: محجوب شهرستان دزفول دزفول پروتکل های بهداشتی حسینیه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی حلیم زاده جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روز‌های اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز