Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@18:43:22 GMT

سفر نکنیم، موج سوم جدی است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۶۷۸

سفر نکنیم، موج سوم جدی است

همین کاهش که می تواند منجر به کاهش حساسیت ها شوداین نگرانی رادامن می‌زند که در تعطیلات تاسوعا و عاشورا موج عظیمی از سفر زمینه‌های موج سوم کرونا را فراهم آورد.

حساسیت ومراقبت مردم در موج اول کرونا و البته محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی موجب مهار نسبی کوئید۱۹شد به طوری که میزان فوت بیماران به حدود ۳۰ نفر و ابتلای روزانه به کمتر از هزار نفر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما لغو محدودیت ها و کاهش حساسیت مردم و عدم پایبندی به الزامات پیشگیری، موج دوم را با علائم و ویژگی های پیچیده ترو سخت تری پدیدآورد و غم‌ها را افزون ساخت . به طوری که این بار ویروس وحشی ،برخی جوانان راهم به کام مرگ کشاند.  دوباره بیمارستانهاکه به حالت عادی برگشته بود_به بیماران کرونایی اختصاص یافت و مدافعان سلامت فراخوانده شدند .شاخص ها صعودی شدوزنجیره مجالس ترحیم جمع بیشتری از هموطنان ما را در سوگ عزیزانشان نشاندوحالا شیب کند نزولی بر نگرانی ها برای تکراراین چرخه می افزاید. خوشبختانه مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در اغلب نقاط کشور با رعایت کامل مراقبتهای بهداشتی برگزار می شود و هیئت‌ها شور حسینی را با مراقبت زینبی توام کرده اند تا هیچکس صرفاً به خاطر حضور در مجلس عزای سیدالشهدا گرفتاربیماری نشود.این پایبندی ها با حساسیت بیشتردر حال فراگیری است . اما سفر در روزهای تعطیل می تواندثمره تلاش های هفته های اخیر را بر بادداده و بار دیگر کشور را در معرض موج سوم قرار دهد به ویژه اینکه از آغاز فصل پاییزادغام دو‌ اپیدمی کرونا وآنفولانزااوضاع را پیچیده تر خواهد کرد.

در این میان اکتفابه توصیه برای پرهیز از سفر در ایام تعطیلی به تنهایی نمی‌تواندکارساز باشد. به نظر می رسد ستاد ملی کرونا بایدبرای برخی از مناطق کشور که هم در وضعیت قرمز هستند و هم احتمال سفر به این شهرها بیشتر است محدودیت ها و ممنوعیت هایی را تصویب کند. از جمله مراکززیارتی نظیر مشهد و نیز شهرهای شمالی کشور که محتمل‌ترین مقاصد سفر هستند باید مشمول این محدودیت ها شوند. چنان که سفر به کربلا تا ۱۳ محرم ممنوع شده است تازائران سوگوار به خاطر ازدحام عظیم جمعیت در معرض خطر قرار نگیرند.

انتظار می‌رود هموطنان عزیز و عزاداران حسینی بخاطر حفظ سلامت خودو عزیزانشان  امسال تاسوعا و عاشورا در شهر خود سوگواری کنند وازسفر به شهرهای زیارتی از جمله مشهد که هنوز در وضعیت قرمزاست به توجه جدی پرهیز کنند وبرای این سفرها محدودیتهای قانونی نیز اعمال شود.
 در شرایط کنونی معلوم نیست سفرها به «سلامت» ختم شودبلکه ممکن است برخی از سفرها ختم به «قیامت »گردد؛ مراقبت کنیم!

کد خبر 1425398

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس به قهرمانی حساسیت گرفت! | پس چرا شما تشریف آوردید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، به‌نظر می‌رسد نتایج ضعیف سپاهان دیگر حوصله همه را سر برده و در همین راستا بعد از تساوی خانگی با استقلال خوزستان هم شاهد جدل بین سرمربی تیم با خبرنگاران بودیم. بعد از آنکه ژوزه مورایس مدعی شد استقلال خوزستان از تنها موقعیتش استفاده کرده و بازی را به تساوی کشانده، خبرنگاران به او یادآوری کردند که تیم حریف حداقل ۳موقعیت دیگر هم داشت. جواب مورایس اما عالی بود: «من هم تقریبا منظورم همین بود!»

بعدتر هم بحث پرمهره بودن سپاهان به میان آمد که مورایس دوباره ترش کرد و گفت: «طوری می‌گویید سپاهان ستاره دارد که انگار بقیه ندارند. مگر این تیم هر سال قهرمان می‌شده که حالا اینطوری انتقاد می‌کنید؟» خب اگر قهرمان نمی‌شدند و قرار هم نیست بشوند، شما چرا زحمت کشیدید و تشریف آوردید؟

کد خبر 850271 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • امتحانات نهایی را تبدیل به بت نکنیم / روش‌های مناسب مطالعه صحیح
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • مورایس به قهرمانی حساسیت گرفت! | پس چرا شما تشریف آوردید؟
  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!