Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید آیت‌الله رزمجو با اشاره به حذف معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی در نمودار سازمانی ادارات کل آموزش و پرورش، گفت: گرچه گفته می‌شود که این معاونت ادغام شده، اما عملا شاهد حذف حوزه پژوهش در ساختار آموزش و پرورش هستیم.

او افزود: وزارت آموزش و پرورش، معاونت توسعه منابع را به معاونت پژوهش، فناوری و توسعه منابع مبدل ساخته است، اما با نگاهی به زیرمجموعه‌های معاونت درمی‌یابیم عناوین تعریف شده نسبتی با پژوهش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هماهنگ کننده امور پژوهش و فناوری در استان فارس با اشاره به اینکه هم‌اکنون مدیریت منابع انسانی و امور اداری، بودجه و مدیریت منابع، اداره امور رفاهی و پشتیبانی، اداره امور مالی و اداره مکاتبات اسناد در این تقسیم‌بندی به چشم می‌خورد اظهار کرد: برای حوزه پژوهش تنها گروه تحقیق و پژوهش در نظر گرفته شده است.

رزمجو افزود: این بدان معناست که معاونت پژوهش در ادارات کل آموزش و پرورش به سطح گروه تنزل یافته است و حتی در حد اداره هم دیده نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه این چارت از ۷ خرداد ۹۹ در ساختار ادارات کل آموزش و پرورش اجرایی شده است، بیان کرد: در هزاره سوم که عصر فناوری و نوآوری نامیده می‌شود، ساختار‌های آموزشی جهان در عرصه‌های علمی از مرحله پژوهش نیز گذر کرده‌اند و با تحقیقات، فناوری و نوآوری مواجهیم و این اکوسیستم در ایران با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتین علوم و بهداشت درحال شکل‌گیری است؛ از همین رو وزارت آموزش و پرورش نیز باید در کنار این حرکت و همسو با آن قرار گیرد.

او با اشاره به وضعیت رو به رشد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بیان کرد: هم‌اکنون سازمان‌ها، ادارات و نهاد‌ها هم به تحقیق و پژوهش و فناوری روی آورده‌اند؛ افزون بر این دولت اخیرا برای برجسته‌سازی پژوهش، استانداران را رئیس کارگروه آموزش پژوهش، فناوری و نوآوری هر استان گمارده است؛ چراکه این موضوع اهمیتی ویژه دارد.

استاد دانشگاه شیراز بیان کرد: در آموزش و پرورش، امروز تعداد بسیاری نیروی دانش‌آموخته در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد مشغول به کار است و انتظار می‌رود با این ظرفیت، آموزش و پرورش پژوهشکده‌های خود را توسعه بخشد و برای افزونی آن‌ها بکوشد.

رزمجو ارتقای جایگاه علوم انسانی را در گرو رشد این حوزه در آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: چنانچه حوزه پژوهش از ساختار آموزش و پرورش حذف شود، نقش علوم انسانی نیز کمرنگ خواهد شد؛ این در حالی است که در عصر کرونا باید به خلاقیت و نوآوری بها دهیم و آموزش و پرورش باعنوان یکی از متولیان اصلی این حوزه باید این مسائل را هدایت کند.

این استاد دانشگاه خواستار تجدیدنظر وزارت آموزش و پرورش در چارت‌بندی جدید شد و این موضوع را خطایی استراتژیک دانست و گفت: از استان فارس که مهد علم، فرهنگ، هنر و ادب این سرزمین است و دو دانشگاه در تراز بین‌المللی، دو مرکز تحقیقاتی همچون پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان با بیش از ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و آموزش و پرورشی پویا دارد، انتظار می‌رود در این زمینه واکنش نشان دهد.

او، تبعات حذف حوزه پژوهش را جفا به دانش آموزان و دبیران در وهله نخست و سپس حذف پژوهشسرا‌های دانش‌آموزی و از بین رفتن ساختار‌های اقدام‌پژوهی دانست.

رزمجو پیشنهاد کرد که در اصلاح چارت، معاونتی با عنوان معاونت "پژوهش، برنامه‌ریزی، فناوری و نوآوری" ارائه شود تا مسیر تحقیق را برای فرهنگیان و دانش‌آموزان هموارتر سازد و ارائه تسهیلات علمی را سهولت بخشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاد دانشگاه شیراز حذف پژوهش آموزش و پرورش فناوری و نوآوری آموزش و پرورش حوزه پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان