Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:39:47 GMT

۲ خبر از شهرستان‌های میبد و مهریز

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۱۶۱

۲ خبر از شهرستان‌های میبد و مهریز

طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال شهرستان میبد با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا با استفاده از دستگاه بینایی سنجی به جای تابلو تست بینایی همزمان با سراسر کشور در پایگاه‌های زیرمجموعه بهزیستی در حال اجراست.

رییس اداره بهزیستی میبد گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مربیان از اول شهریور ماه شروع شده است و در اجرای این طرح در یک پایگاه دایمی سنجش بینایی و هفت پایگاه غیردایمی ، کودکان  با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی معاینه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محسن فلاح با بیان اینکه  موارد مشکوک در کودکان به اپتومتریست( بینایی سنجی) طرح ارجاع و تحت درمان قرار می‌گیرند، اظهار کرد : سال ۹۸ ، ۶ هزار و ۷۰۰ کودک سنجش و از لحاظ بینایی معاینه شدند.

همچنین عاطفه فلاح یخدانی مسوول دستگاه سنجش بینایی میبد گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، کودکان با استفاده از دستگاه غربالگری مورد معاینه و سنجش قرار می‌گیرند.

اپتومتریست همکار طرح غربالگری چشم کودکان میبد هم با اشاره به اینکه بهتر است از زمان تولد کودک هر سال چشم ها معاینه شوند ، گفت: در سه تا ۶ سالگی لازم است چشم کودکان مورد معاینه قرار گیرد.

رضیه خادم‌الحسینی فیروزآبادی افزود: کودکان در این گروه سنی نمی‌توانند تشخیص دهند که یک یا هر ۲ چشم‌ آنها نیاز به تجویز عینک دارد، آنها فکر می‌کنند همه این طور هستند ، پدران و مادران هم ممکن است متوجه این موضوع نشوند.

وی افزود: به مرور زمان کودک با یک چشم نگاه می کند، چشم دیگر تنبل می‌شود و اگر درمان نشود تا پایان زندگی این چشم دید خوبی ندارد و به سختی قابل درمان است.

کارشناس چشم ادامه داد: با سنجش چشم کودکان در صورت وجود مشکل برای آنها عینک تجویز می‌شود و در موارد تنبل بودن چشم و درجه تنبلی توصیه به بستن چشم در ساعت‌هایی از روز می‌شود.

وی یادآور شد : بستن چشم‌ها در ساعت هایی توصیه می‌شود که کودک کارهای چشمی مانند استفاده از موبایل ، تماشای تلویزیون ، کشیدن نقاشی و کارهای فکری انجام می‌دهد.

خادم‌الحسینی تصریح کرد: تا هشت سالگی تنبلی چشم قابل درمان هست و پس از آن درمان سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود و از هر ۱۵ کودک مراجعه کننده ، یک کودک تنبلی چشم به میزان کم یا زیاد دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

مهریز 

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: تاکنون برای ۴۰ هیات مذهبی و تشکل دینی شهرستان که در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی ثبت نام کرده اند، مجوز برگزاری مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر صادر شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی متوسل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات‌ها که بخش عمده آنها در مناطق روستایی بخش مرکزی فعالیت دارد، مسوولان آنها با امضای تعهدنامه ملزم به رعایت نکات بهداشتی تا پایان محرم و صفر در برگزاری آیین های سوگواری حضرت امام حسین (ع) شده اند.

وی ادامه داد: فعالیت سایر هیات‌ها و تشکل‌ها دینی برای برگزاری هرگونه مراسم عزاداری بستگی به نام‌نویسی آنها در سامانه بیرق و سپس رعایت نکات بهداشتی و عمل به مقررات ستاد ملی پیشگیری از کرونا دارد.

این مسوول فرهنگی شهرستان مهریز اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ باید همه با برگزاری مراسم عزاداری تابع مقررات باشیم  تا از شیوع آن در شهرستان جلوگیری کنیم که همکای مردم و مسوولان با هیات‌ها در این مورد بسیار ضروری است.

متوسل بیان کرد: برگزاری آیین سنتی نخل‌برداری، راه‌اندازی هیات، جوش دوره و علم گردانی طبق مقررات ممنوع است که تاکنون شاهد همکاری خوب هیات‌های عزاداری و رعایت مقررات در این مورد بودیم .  

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۵۰ هیات مذهبی دارد . 

الزام به استفاده مستمر عزاداران از ماسک ، ضدعفونی محل قبل و بعد از برگزاری مراسم و علامت گذاری مکان استقرار هر یک عزاداران با فاصله ۲ متری از هر طرف از ضوابط عزاداری ماه محرم امسال است . 

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تا دیروز( دوشنبه) اعلام شد، ۸۰۰ هیات مجوز عزاداری در ماه های محرم و صفر را دریافت کرده اند و این هیات ها در ۱۰ شهرستان و ۲۴ شهر فعالیت دارد. 

برچسب‌ها غربالگری تنبلی چشم مهدکودک طرح غربالگری تنبلی چشم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غربالگری تنبلی چشم مهدکودک طرح غربالگری تنبلی چشم بهداشت و سلامت غربالگری تنبلی چشم مهدکودک طرح غربالگری تنبلی چشم بهداشت و سلامت تنبلی چشم هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان