Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@12:42:55 GMT

مدیریت فوتبال در بوته آزمایش

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۲۶۵

مدیریت فوتبال در بوته آزمایش

به گزارش افکارنیوز،

در عین حال که رسیدگی به ماجرای « ویلموتس » وارد مرحله دیگری شده است و باید هم چنین باشد، اما زندگی ادامه دارد! ندانم‌کاری‌ها و پاره‌ای از آسان‌گیری‌ها و سهل‌انگاری‌های همیشگی، این‌باره «صفر افزود» و دردسری از نوع دیگر آفرید و اینک باید انتظار کشید که تحقیقات لازم، این‌بار چه نتایجی به بار می‌آورد؟ یک نکته مسلم است:
اخبار ورزشی-  که آسیبی به چرخه مدیریت وارد نمی‌شود! جرأت مدیریت که جسور باید، کم نخواهد شد!
باید معلوم شود؛ کلاهبرداری بزرگ و شیادی بی‌مانند یک بلژیکی که قرار بود قاتق نان فوتبال ما شود، اما قاتل جان شد، به کجا می‌انجامد؟ آیا این اتفاقات ناخوشایند که همه را غافلگیر کرد، به اعمال دقت نظر بیشتر در بزنگاه‌های مدیریتی منجر خواهد شد یا نه؟ و آیا ریزبینی و موشکافی توأم با حسن نظر وارد جریان مدیریت‌های کلان ورزش خواهد شد یا نه؟
نتیجه هر چه باشد، این اتفاقات نشان می‌دهد که روند‌های مدیریتی را نباید با اصل عامیانه «ان‌شا‌ءا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گربه است» سیاست کرد و جمع کرد! که جمع شدنی نیست!
ترجیح دشمن دانا
یک چند صباحی در ورزش، بر سر عکس با شورت ورزشی برای مدیران نامدیر چالش ایجاد کردیم، حالا باید پیگیر سواد و علم و تجربه کاربستنی کارگزاران ورزشی باشیم! شما خیال می‌کنید اگر یک «دانا»‌ی کار در جمع بیکارگان فوتبال که به غلط صاحب اختیار هم شده بودند، می‌بود، کار به «اینجا» می‌رسید؟ مقصودمان مغفولانه اسیر کلاهبرداری‌های ویلموتس و بانویش و وکلایش شدن، نیست! به اصل مهم‌تری نظر داریم:
فوتبال ما، با همه استعداد ممتاز انسانی‌اش، به ورطه بدی افتاده است! باید از چنین دامی که محصول خودپسندی و نه خودباوری است، رهید! باید از خودمحوری و خودمحوردانی فرار کرد!
نقطه اوج جام حذفی
زندگی ادامه دارد! جام حذفی هم توقف نمی‌پذیرد! یحیی و فرهاد، رسوم قدیم را زیر پا می‌گذارند! این دو، در آستانه برگزاری بازی بزرگ با هم صحبت می‌کنند! فرهاد زنگ می‌زند و یحیی به او خوشامد می‌گوید! هر دو از زمان برگزاری برخورد سوم سال ۹۹-۹۸ ناراضی‌اند ولی هر دو اهل تمکینند!
یحیی نقشه‌ها در سر دارد! این را از بازی تیمش برابر سایپا می‌توانستیم دریابیم! همه هستند، با همه وزن تهاجمی خود، اما چگونه؟ یحیی ساکت است، اما فاقد برنامه نیست! تیم یحیی به تکرار صحنه‌های خوب می‌پردازد، اما نه تکراری! با اصول ثابت و شیوه‌های متغیر! پرسپولیس جام حذفی، شباهتی به پرسپولیس دربی لیگ برتر ندارد! صبر کنیم و تماشا کنیم!
داوری، نه داوران
هر بار که به مناسبتی به جریان داوری می‌پردازیم، مقر می‌آییم و اقرار می‌دهیم که:
داوران ما خوبند، داوری‌ها مشکل دارند! و حالا دست‌اندرکاران داوری کشور، خود بر این مدعا صحه می‌گذارند:
یکی را کمیته داوران انتخاب می‌کند و دپارتمان داوری نمی‌پسندد! دیگری را دپارتمان مقبول می‌دارد و کمیته داوران پذیرایش نمی‌شود! به آقای پیام حیدری یک نکته را یادآور می‌شویم: ... پیش از شروع بازی، آن هم با زبان گزنده، با هیچ بازیکنی صحبت نکن و خط و نشان نکش! قایدی باشد یا علیپور!
فرهاد و شرکت در بازی
فرهاد خیلی زودتر از حد تصور در قالب خودش فرو رفت! شیوه رفتار مجیدی، در مربیگری هم خاص خود اوست! مثل بازی کردنش!
فرهاد کتمان نمی‌کند که بار این بازی را هم به دوش مردان تکنیکی و فانتزی‌باز استقلال سوار کرده! علی کریمی، فرشید اسماعیلی، دیاباته ، قایدی، غفوری، میلیچ؛ فرهاد بر خلاف ما و شما خیالش بابت حسین حسینی راحت است! دروازه‌بانی که «شوت» را خوب می‌خورد!
استقلال- پرسپولیس، این بار پُرتر از همیشه خواهد شد از صحنه‌های دیدنی. قایدی، دیاباته، مطهری، اسماعیلی و غفوری چه خواهند کرد علیه مدافعان نزدیک به خود! علیپور، ترابی، امیری، رسن و نوراللهی را چه کسانی از استقلال می‌گیرند و چگونه؟
تصدیق فرمودید؟ این بازی از آن بازی‌ها خواهد شد! یحیی، رُخ در رُخ فرهاد!
سعادتمند کجا رفته؟ چرا رفته؟ با کدام اجازه...
در خبر‌ها بود که یکی از ساکنان خوش‌نشین وزارت ورزش، در ازای خبر سفر احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال که برای حل و فصل پاره‌ای از کار‌ها به ایتالیا رفته است، چنین برآشفته:
... سعادتمند با اجازه کی به ایتالیا رفته؟ با اجازه کی می‌خواهد اقدام به حل مسائل و مشکلات برون‌مرزی استقلال کند؟
به نظر حضرات تازه به دوران رسیده که دیر آمده‌اند و زود هم قصد رفتن دارند، مدیران تیم‌ها و باشگاه‌های ما، نقش لولوی سر خرمن را باید داشته باشند و عروسک‌های «قَی ننه»، این بازی اصیل و فولکلوریک ایرانی باشند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویلموتس ورزش دیاباته تیم ملی فدراسیون فوتبال ویلموتس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: قبل از بازی در مورد مسائل فنی حرف نمی‌زنم

­به گزارش گروه ورزش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید مطهری مربی تیم فوتبال تراکتور در مورد دیدار با استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال گفت: از سوالات فنی خبرنگاران در مورد بازی استقبال می‌کنم، اما بعد از بازی در موارد فنی حرف بزنیم بهتر است و افتخار می‌کنم در جمعی هستم که برخی خبرنگاران سوالات فنی در نشست‌های خبری می‌کنند.   مطهری ادامه داد: برای بازی با استقلال یک بازیکن ۵۰، ۵۰ است و بعد از ظهر تکلیف او روشن می‌شود خدا را شکر تیم شرایط خوبی دارد و سعی کردیم در جلسات فنی و تمرینی روی نقاط ضعف و قوت خودمان و حریف کار کنیم.   وی افزود: من صادقانه آمدم که در تبریز کار کنم دنبال پست و مقام هم نیستم من حرفه‌ای این کار هستم و در هر جایی هم کار کردم تعهد داشتم در این بازی­ با توجه به احترام خاصی که برای گل محمدی قائل هستم و او را یکی از بهترین سرمربی‌های ایران می‌دانم، اما مسئولیت فنی بازی بر عهده من است و تلاش می‌کنم که تیم بهترین نتیجه را بگیرد من در جا‌های مختلفی با آقای گل محمدی کار کردم، اما فعلا در مورد این بازی مسئولیت تیم با من است و امیدوارم بازیکنان و هواداران تبریز در یک تیم و در ادامه برای موفقیت تراکتور تلاش کنند.   دیدار تیم‌های فوتبال استقلال صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و تراکتور تبریز فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در تبریز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود.   تیم استقلال در حال حاضر در یک رقابت نزدیک با تیم پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و تراکتور در چهارم جدول و به دنبال کسب سهیمه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست.

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • بازی تراکتور و استقلال فوتبال نبود
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • ردپای یحیی در آخرین صفرصفر تراکتور استقلال در تبریز
  • اتفاق جدید در پرونده یحیی گل‌محمدی
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • مطهری: قبل از بازی در مورد مسائل فنی حرف نمی‌زنم
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود! | اگر یحیی مانده بو چنین نتایجی کسب نمی شد