Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-09@17:34:28 GMT

اتمام عملیات مرمت و بازسازی مسجد تاریخی ارک

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۲۸۲

اتمام عملیات مرمت و بازسازی مسجد تاریخی ارک

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد ارک نام یکی از مساجد مشهور و تاریخی شهر تهران واقع در میدان پانزده خرداد، محله پامنار است. این مسجد در سال ۱۳۲۸ به دست جمعی از بازاریان تهران در دو طبقه با مساحتی حدود ساخته شد.

پروژه مرمت و ایمن‌سازی مسجد تاریخی ارک شامل اقدامات مختلفی از قبیل سفت‌کاری، تکمیل سرویس‌های بهداشتی، کف‌سازی حیاط و شیب‌بندی می‌شود که سال گذشته، فاز نخست پروژه پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به اتمام رسید و طی آن ایمن‌سازی سقف حیاط مسجد با هدف رفع خطر از این سازه تاریخی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز دوم عملیات بهسازی و مرمت این مسجد توسط معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اجرا شد. صفا صبوری دیلمی معاون شهردار تهران بر تسریع عملیات اجرایی پروژه برای پایان یافتن عملیات بازسازی زیرزمین این مسجد همزمان با آغاز ماه محرم تاکید کرده بود.

اکنون، سید مجید غمخوار مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از اتمام عملیات مرمت و بازسازی مسجد تاریخی ارک خبر داد و گفت: عملیات بازسازی و ایمن‌سازی مسجد ارک با اجرای تاسیسات برق، ساخت سرویس بهداشتی در ضلع شرقی زیرزمین و اتمام سنگ‌کاری، تکمیل زیرزمین مسجد و نصب درهای شبستان مردانه و زنانه به اتمام رسیده است. معدود اقدامات باقی‌مانده پروژه به همراه جزئیاتی که اخیرا در دستور کار قرار گرفته است ظرف روزهای آینده و بدون تداخل با شرایط بهره‌برداری انجام خواهد شد.

کد خبر 543454 برچسب‌ها اسلام - مسجد طرح‌های عمرانی شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسلام مسجد طرح های عمرانی شهرداری تهران سازی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاتر نفت برای اتمام عملیات راه‌آهن خرم‌آباد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید به اینکه فرآیند عملیاتی تهاتر نفت برای راه‌آهن خرم‌آباد آغاز شده‌است، گفت: ما با منابع بودجه عمومی نمی‌توانیم اعتبار این پروژه را تأمین کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081648 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۳ قطعه سفال‌ تاریخی در عملیات مرمت بانک ملی بازار اصفهان کشف شد
  • مرمت مسجد تاریخی«چهلستون و یری» با جدیت ادامه یابد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • مسجد یوردشاهی ارومیه مرمت و ساماندهی می شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • تهاتر نفت برای اتمام عملیات راه‌آهن خرم‌آباد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود