Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سماواتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر کمک می کند.

وی با بیان اینکه بیمه جوانان، نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درستی دارد، ادامه داد: بیمه زنان خانه دار نیز ضرورتی انکار ناپذیر است اما بسیاری از بانوان به علت بیمه شدن سرپرست خانواده از بیمه خود امتناع می کنند و این در حالی است که می توانند از دو حقوق بازنشستگی در خانواده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: افراد بدون بیمه در تمامی مناطق روستایی و عشایر باید شناسایی و نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارای ۸ کد درآمدی بوده که هر فرد با توجه به توان مالی خود، یک کد را به عنوان سطح درآمدی انتخاب و به صورت سالانه یک بار آن را پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: دولت به ازای مبلغ پرداختی توسط فرد دو برابر آن را به عنوان سهم دولت درحمایت از افراد روستایی و عشایری به صندوق پرداخت می کند.

سماواتی گفت: جامعه هدف صندوق شامل ساکنان روستا و مناطق عشایری ، افراد ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر ، رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

وی ادامه داد: بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود و هر فرد زن و مرد برای عضویت با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام خود اقدام کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و آشنایی روستاییان و عشایر از صندوق و مزایای آن در مناطق و بخشهای مختلف، کارگزاران ایجاد شده است.

۴۵ کارگزاری مسوولیت اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند

وی گفت: صندوق استان همدان دارای ۴۵ کارگزاری در مناطق مختلف استان است و کارگزاران مسوولیت اطلاع رسانی، ثبت نام و تمدید افراد را در مناطق زیرپوشش بر عهده دارند و افراد متقاضی ثبت نام با مراجعه به دفاتر کارگزاری اطلاعات خود را در سامانه صندوق ثبت می کنند.

سماواتی گفت: در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک تمامی امور صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله ثبت نام ، پرداخت حق بیمه، تمدید، انجام امور مربوط به تعهدات صندوق و پاسخ به استعلامات سایر سازمان ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و سامانه الکترونیکی صندوق به سامانه های ثبت احوال، راهداری، بانک کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  متصل شده است که این موضوع میزان رضایتمندی بیمه شدگان را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: کارگزاران صندوق در کمترین زمان ممکن در مناطق امور بیمه ای افراد را انجام داده و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می کنند و همچنین در راستای دولت الکترونیک شناسنامه و کارت ملی از مدارک افراد متقاضی ثبت نام حذف شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای حمایت از رانندگان برای شارژ کارت هوشمند پس از واریز حق بیمه توسط راننده، با مراجعه به انجمن های صنفی رانندگان کارت هوشمند به صورت الکترونیکی شارژ شده و نیاز به حضور مستقیم راننده برای دریافت نامه نیست.

جذب صندوق بیمه همدان از میانگین کشوری بالاتر است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: صندوق استان بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیر پوشش دارد و تعداد ۷۸ هزار و ۱۶۳ نفر بیمه شده روستایی ، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیمه شده عشایری، هزار و ۱۹۲ نفر بیمه شده کمیته امداد امام (ره)و هزار و ۹۴۷ نفر بیمه شده زنان سرپرست خانوار بهزیستی و بیش از ۲۰ هزار نفر سایر گروه های بیمه ای صندوق را تشکیل می دهد.

سماواتی گفت: تعداد چهار هزار و ۲۳۰ خانوار از مزایای مستمری ماهانه بازنشستگی پیش از موعد، فوت و از کار افتادگی صندوق بهره مند هستند.

سماواتی بیان کرد: در سال ۹۹ مطابق با آیین نامه صندوق و پانزدهمین سالگرد صندوق افرادی که به سن ۶۵ سال تمام رسیده اند و دارای ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند به درجه بازنشستگی سالمندی نایل شدند و از ابتدای سال، ۹۰ نفر بیمه شده درخواست خود را برای بازنشستگی ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: میانگین جذب صندوق استان  ۳۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و تعداد جامعه مشمول استان همدان در سال ۹۹، ۲۹۷ هزار  نفر لحاظ شده است و صندوق استان از نظر تعداد ثبت نام در سالهای ۹۷،۹۵،۹۴،۹۳و۹۸ حائز رتبه کشوری شده است.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بانک کشاورزی توسعه روستایی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بانک کشاورزی توسعه روستایی کارآمدی دولت صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بانک کشاورزی توسعه روستایی کارآمدی دولت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر نفر بیمه شده صندوق استان استان همدان هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای