Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@13:41:18 GMT

اینترپل درخواست ترکیه برای بازداشت «دحلان» را رد کرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۴۱۵

اینترپل درخواست ترکیه برای بازداشت «دحلان» را رد کرد

پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست آنکارا مبنی بر دستگیری عضو فراری و اخراج شده جنبش فلسطینی فتح را رد کرد.

به گزارش مشرق، «محمد دحلان» عضو اخراجی و فراری جنبش فلسطینی «فتح» در حساب کاربریش در شبکه فیسبوک خبر داد که پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست ترکیه منبی بر بازداشت وی را رد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، دحلان در حساب کاربریش نوشت که تیم اطلاع‌رسانی و نشر با انتشار پیامی به تاریخ ۲۲ ماه آگوست، به دبیرخانه عمومی اینترپل در تمام کشورهای عضو در منطقه خبر داده که درخواست ترکیه درباره بازداشت وی رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مثلث نتانیاهو، بن زاید و «دحلان»؛ پیمانی برای نابودی فلسطین اینترپل، یک تیم تحقیقاتی به بیروت اعزام می‌کند

طبق این گزارش، پس از گذشت ۲۴ ساعت از درخواست دفتر مرکزی  پلیس بین‌الملل در آنکارا به تاریخ ۲۱ ماه آگوست مبنی بر بازداشت دحلان (مقیم در ابوظبی) به اتهام جاسوسی از شهروندان مصری و فلسطینی مقیم در ترکیه، این درخواست رد شده است.

 خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» در تاریخ یادشده گزارش داده بود که دادستانی آنکارا درخواستی به اینترپل ارسال کرده و خواستار صدور حکم اخطار قرمز علیه محمد دحلان شده است.

وزارت کشور ترکیه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ محمد دحلان را در لیست قرمز افراد تحت تعقیب قرار داده بود. وزارت کشور ترکیه همچنین اعلام کرده بود هر کسی که هر گونه اطلاعاتی در خصوص محمد دحلان ارائه کند بطوریکه این اطلاعات منجر به دستگیری وی شود، به او ده میلیون لیره ترکیه پاداش خواهد داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ترکیه اینترپل آنکارا ابوظبی محمد دحلان محمد دحلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا از قطر خواسته است که سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در صورت تداوم مخالفت این جنبش با توافق پیشنهادی آتش‌بس ارایه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی، اخراج کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک مقام آگاه اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا این پیام را ماه گذشته میلادی به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود ارایه کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته‌های ۳ دیپلمات آگاه، مسوولان قطری از ماه‌ها پیش انتظار ارایه چنین درخواستی از سوی ایالات متحده آمریکا را داشته‌اند.

سران سیاسی جنبش حماس از سال ۲۰۱۲ در قطر حضور دارند.

گفتنی است بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، این رژیم صهیونیستی است که در روند دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران کارشکنی می‌کند و با برقراری آتش‌بس دایم در این باریکه مخالفت می‌ورزد.

کد خبر 6096207

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • واکنش کاربران به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند