Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که به همراه دو نماینده دیگر در سفر مجدد به هفت تپه خواستار اتمام تحصن کارگران شده‌اند و بخش عمده‌ای از آنها سرکار حاضر شدند.

سید نظام الدین موسوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدید اخیر خود به همراه دو تن از نمایندگان تهران و هیات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از هفت تپه گفت: این سفر برای بازخوانی مطالبات کارگران و مواردی بود که ما 20 روز پیش در سفر به خوزستان و بعد از آن جلسات با کارگران مورد بررسی قرار داده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع می خواستیم مطالبی که بر عهده ما بود و نتایج جلسات را به عنوان گزارشی به استماع کارگران برسانیم.

وی افزود: ما در این سفر به کارگران تاکید کردیم که پیگیر مطالباتشان هستیم و از آنها خواستیم با توجه به شروع کشت جدید و نیاز به تلاش مضاعف در شرکت تحصن خود را به اتمام برساندند و با جدیت در کارها و فعالیت‌های مربوط به شرکت حضور یابند تا خللی در تولید ایجاد نشود.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما همچنین در شرکت حضور پیدا کردیم و بازدید میدانی از وضعیت شرکت داشتیم که نشان داد کارهای جدی که باید انجام شود انجام نشده و کارها خوب پیش نمی‌رود. کارشناسان دیوان و هیات تحقیق و تفحص نیز برای حسابرسی به شرکت رفتند و برای چند روز در آن جا مستقر شدند تا محاسبات آن جا را پیگیری کنند.

موسوی با اشاره به جلسه نمایندگان با استاندار خوزستان نیز گفت: ما از ایشان خواهش کردیم همانطور که در گذشته مدیریت برخی از بحران‌ها از جمله گروه ملی و فولاد را برعهده گرفته بودند در این موضوع هم ورود کنند و به تغییر و تحول و کارآمد سازی شرکت کمک کنند.

موسوی یادآور شد: ما همچنین برای بازگشت به کار برخی کارگران اخراجی که از مطالبات کارگران بود با مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت کار و مسئولان امنیتی دیدار کردیم و قرار شد کسانی که مشکل امنیتی ندارند به کار برگردند.

وی ادامه داد: همچنین من مطلع شدم بعد از خواهش ما بخش عمده‌ای از کارگران سر کار حاضر شده و اموارات شرکت را دنبال می‌کنند تا ان شاءلله ما طی دو هفته آینده اهلیت کارفرما را مورد بررسی قرار دهیم و مطالبات نهایی آنها را به فرجام برسانیم که شرکت در مسیر درستی بیفتد و با تلاش کارگران به سامان برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا کیست؟ + تصاویر | شای داویدای کیست؟
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند