Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:44:56 GMT

کشف و ضبط ۱۳ تن چوب جنگلی و زغال در شهرستان ملایر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۹۰۴

کشف و ضبط ۱۳ تن چوب جنگلی و زغال در شهرستان ملایر

علی ده پهلوان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ملایر با همکاری مأموران مبارزه با جرایم اقتصادی مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد شهرستان ملایر حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان به یک دستگاه کامیون با بار چوب مشکوک و آن را متوقف کردند.

ده پهلوان قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم و خشکسالی قاچاق چوب توسط سود جویان به یک معضل تبدیل و دامن‌گیر درختان جنگل‌ها و مراتع کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است در حالی که این سرمایه‌ها متعلق به نسل‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد و بر همین اساس مقصدهای حمل چوب مانند کارخانجات چوب بری، کارگاه‌ها و همچنین انبارهای سطح شهرستان به صورت مستمر توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به معرفی متهم قاچاق چوب به مراجع قضائی، افزود: در بازرسی به عمل آمده از این کامیون، ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق و بدون مجوز به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و توقیف شد و مقدار ۳ تن زغال چوب غیر مجاز نیز توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و مراقبت کشف و ضبط شد.

ده پهلوان بیان کرد: برخورد قاطعانه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی ملایر با ورود انواع کالای قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع با حمل چوب بدون مجوز برخورد قانونی و توقیف خواهد شد.

کد خبر 5007764

منبع: مهر

کلیدواژه: زغال قاچاق چوب منابع طبیعی و آبخیزداری همدان محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ملایر قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی طی سال گذشته در استان خبرداد.

بهروز محبی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی سال گذشته ۴۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است. 

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و ۷۶ نفر دستگیر شدند. 

محبی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار تصریح کرد: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان طی سال گذشته راه اندازی شده است. 

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، ۷ مرد تجاوز به حریم، ۶ مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، ۵ مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است. 

محبی افزود: طی سال جاری ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی