Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاح سه طرح عمرانی با ۳۳۵ میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در مهاباد، ۱۲ طرح با ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در سلماس، ۷۷ طرح با اعتبار حدود ۹۹ میلیارد ریالی در بوکان، ۲۸ طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی در تکاب، چهار طرح با اعتبار ۳۳ میلیارد ریالی در شوط و هشت طرح با اعتبار ۳۶ میلیارد ریالی در چالدران، از جمله طرح های افتتاحی در دومین روز از هفته دولت در آذربایجان غربی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ طرح با ۳۳۵ میلیارد ریال اعتبار در مهاباد

در این روز سه طرح عمرانی، فرهنگی و ورزشی با ۳۳۵ میلیارد ریال هزینه با حضور مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در مهاباد به بهره‌برداری رسید و عملیات احداث یک مدرسه نیز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل مجتمع فرهنگی ورزشی برادران کامیان، کارخانه آسفالت و معدن سیلیس و پارک آبخیز ماموستا "هه‌ژار" بود.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد در حاشیه آیین بهره‌برداری از  مجتمع فرهنگی ورزشی برادران کامیان گفت: این مجتمع در محله آزادگان مهاباد واقع شده که عملیات احداث آن از سال قبل در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع شروع و برای احداث آن در مجموع ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

قرنی مصطفی‌پور افزود: این مجتمع دارای یک سالن چند منظوره سرپوشیده و یک سالن چمن مصنوعی است که سرمایه آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی اضافه کرد: عملیات احداث فاز دوم این پروژه نیز شامل استخر سرپوشیده به مساحت پنج هزار متر مربع و سالن مسابقات به مساحت سه‌ هزار متر مربع است، نیز همزمان با افتتاح این طرح آغاز شد که برای این ۲ پروژه در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آرا سنگ گوهر صنعت مهاباد در حاشیه بهره‌برداری از کارخانه آسفالت و معدن سیلیس این شهرستان گفت: این واحد شامل ۲ بخش کارخانه دانه‌بندی و آسفالت و معدن سیلیس است که واحد دانه‌بندی سالانه ۶ هزار تن شن و ماسه، دانه‌بندی می‌کند و کارخانه آسفالت نیز روزانه قادر به تولید ۱۲۰ تن آسفالت است که برای راه‌اندازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صلاح‌الدین زرزا افزود: معدن سیلیس و دولومیت نیز سالانه هزار تُن مواد معدنی را استخراج و برای فرآوری به کارخانه‌های تهیه شیشه و سکوریت ارسال می‌کند.

وی اضافه کرد: این واحد به صورت مستقیم برای ۶۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد هم در مراسم افتتاح پارک "هه‌ژار" این شهرستان گفت: عملیات ساخت این پارک جنگلی به مساحت ۱۱۰ هکتار از سال ۱۳۹۷ در حاشیه سد مهاباد شروع شده بود که در مرحله نخست با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار عملیات غرس نهال، برق رسانی، ساخت اسکله پمپاژ آب و استخر به پایان رسیده و فاز دوم آن نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

آغاز بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی در سلماس

فرماندار سلماس هم در مورد طرح های افتتاحی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: پنج طرح جهاد کشاورزی به صورت همزمان در واحد گلخانه واقع در روستای سرای ملک از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

علی اکبر عسگری افزود: برای بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی ۲۸ میلیارد ریال هزینه ‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه طرح لکه‌گیری و آسفالت به صورت همزمان در محور کافی کندی - شکریازی شهرستان سلماس با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ساختمان اداره گاز شهرستان سلماس نیز در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع با ۳۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

فرماندار سلماس گفت: ۲ طرح آسفالت معابر روستایی نیز با ۱۳ میلیارد ریال و  ۳۵ واحد مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده روستایی با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار، امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

افتتاح چهار طرح عمرانی در شوط

معاون فرماندار شوط نیز در خصوص طرح های افتتاحی این شهرستان اظهار داشت: در این روز طرح‌های عمرانی روستاهای صوفی، تیمورآباد، بابور عجم شامل جدول‌گذاری و کانال کشی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متراژ ۱۶۰۰ متر طول از محل اعتبارات دهیاری هزینه شده است.

مصطفی زمانی افزود: افتتاح همزمان ۱۲ واحد مسکن مددجویی محرومان در این شهرستان دومین طرح افتتاحی بود که برای احداث این مساکن مددجویی اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و کمیته امداد امام (ره) شهرستان شوط هزینه شده است.

وی ادامه داد:  سومین طرح افتتاحی، طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی چاوقون –علیار بود که برای اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت این جاده اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: عملیات گازرسانی به واحدهای مرغداری شهرستان شوط نیز چهارمین طرح افتتاحی است که برای اجرای عملیات گازرسانی به پنج واحد مرغداری اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارت بهینه سازی مصرف سوخت هزینه شده است.

بهره برداری از ۷۷ طرح در بخش سیمینه بوکان

بخشدار بخش سیمینه در این خصوص اظهار داشت: در این روز ۲۳ طرح مخابراتی، ۵۰ واحد مقاوم سازی منزل مسکونی روستایی، اسفالت معابر روستایی، ۲ واحد فضای آموزشی، یک واحد پرورش گوسفند داشتی و مرکز اصلاح نژاد دام به بهره برداری رسید که برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۹۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

جمال محمدی افزود: در این روز سایت همراه اول در روستای "ناچیت"به نیابت از  ۲۳ طرح مخابراتی، به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح مشکل آنتن دهی این مناطق رفع شد که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۵۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: منزل مسکونی مقاوم سازی شده در شهر سیمینه به نیابت از ۵۰ واحد دیگر به بهره برداری رسید که برای آنها در مجموع ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی به متقاضیان پرداخت شده است.

بخشدار بخش سیمینه افزود: ۲ واحد فضای آموزشی پنج کلاسه و یک کلاسه به ترتیب در شهر سیمینه و روستای حصاربلاغی توسط خیّر تهرانی و بوکانی به بهره برداری رسید که برای اجرای آنها در کل هفت هزار و ۴۸۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی از افتتاح یک واحد پرورش گوسفند داشتی و مرکز اصلاح نژاد دام خبرداد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۵ متر مربع احداث شده که ظرفیت اسمی آن ۳۰۰ راس بره اصلاح نژاد احداث که برای چهار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

افتتاح ۸ طرح در چالدران

فرماندار چالدران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح‌ها شامل پنج سد بزرگ آبخیزداری در حوزه آبریز روستاهای سعدل و حراملو با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال بود.

حسن محمدزاده افزود: سه طرح آبیاری تحت فشار بارانی کلاسیک ثابت به صورت پایلوت در روستای زاویه سفلی به وسعت ۱۰ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات بلاعوض و آورده کشاورزان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها، وسعت سامانه های آبیاری نوین در چالدران به ۱۰۰ هکتار افزایش یافت.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی آب‌های سطحی و معابر روستایی در قالب مسیر گشایی، شن ریزی و جدول گذاری به طول یک‌هزار و  ۸٠٠ متر در ۱۳ روستای بخش مرکزی از جمله دیگر طرحهایی بود که به صورت نمادین در روستای "انبار" با اعتبار نزدیک به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

برنامه های افتتاحی هفته دولت امسال همچنان تا روز پنجشنبه هفته جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

قرار است ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح طی هفته دولت امسال در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی شود.

در بخش اقتصادی با افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۹ پروژه با سرمایه گذاری پنج هزار و ۱۱۰ میلیارد ریالی برای یک هزار و ۵۳۷ نفر ایجاد اشتغال می شود.

در بخش عمرانی نیز ۴۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد؛ علاوه بر آن ۵۶ پروژه نیز با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

برچسب‌ها مهاباد تکاب هفته دولت آذربایجان غربی چالدران سد مهاباد سلماس بوکان استانداری آذربایجان غربی شوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تکاب هفته دولت آذربایجان غربی چالدران سد مهاباد سلماس بوکان استانداری آذربایجان غربی شوط مهاباد تکاب هفته دولت آذربایجان غربی چالدران سد مهاباد سلماس بوکان استانداری آذربایجان غربی شوط بهره برداری رسید میلیارد ریال اعتبار میلیارد ریال هزینه ریال هزینه شده میلیارد ریالی اعتباری بالغ آذربایجان غربی بهره برداری طرح با اعتبار برای اجرای میلیون ریال معدن سیلیس طرح عمرانی طرح ها هفته دولت یک هزار متر مربع سه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم و نیز روز کارگر خطاب به کارآموزان قضایی دور دوم گفت: ورود به عرصه مهم، خطیر و حساس ولی با ارزش قضاوت را به شما تبریک می‌گویم و یقین دارم که عنایت خداوند بوده که شما را در این مسیر قرار داده، مسیری که گره گشایی از مشکلات مردم و احقاق حق در یک نظام الهی است.
عتباتی با اشاره به ظرفیت بالای علمی استان گفت: استان آذربایجان غربی در بسیاری از عرصه‌های علم و دانش دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که یکی از این ظرفیت‌ها که مغفول مانده بود ظرفیت حقوقی بود و باتوجه به اینکه استان در زمینه کادر قضایی به شدت در مضیقه بود تلاش گردید با استفاده از این ظرفیت و عنایت و اعتماد ریاست معظم قوه قضائیه دوره اول کارآموزی قضایی را با ۳۳ کارآموز که بومی استان هستند در سال گذشته برگزار کنیم که در تیر ماه سال جاری این دوره به پایان خواهد رسید و همچنین با استفاده از این ظرفیت و تجربه، امروز شاهد افتتاح آغاز رسمی دوره دوم کارآموزی قضایی با ۳۹ کارآموز هستیم که با پایان این دوره‌ها استان از ثمره آن که تامین نیروی مورد نیاز قضایی است بهره خواهد برد و امید است این دوره‌ها استمرار داشته باشد.
عتباتی در پایان با تقدیر از شورای معاونین دادگستری استان، ادارات تابعه، مجموعه مدیریتی دانشگاه ارومیه که شرایط بسیار مناسبی را برای برگزاری این دوره‌ها فراهم نمودند گفت که افتخار تربیت قاضی که محوریت اصلی در دستگاه قضایی است و همه کمک می‌کنند که شرایط برای صدور رای و احقاق حق فراهم آید متعلق به کل استان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در ابتدای این آیین ضمن خوشامدگویی گزارشی از روند برگزاری دور اول کارآموزی قضایی آذربایجان غربی ارائه و گفت: استان از حیث کادر قضایی در مضیقه بوده و ۵۱ درصد از پست‌های قضایی آن خالی است.
محمدپور ادامه داد: در طول سه سال حضور دکتر عتباتی در استان، در بخش‌های مختلف پیگیر مشکلات و رفع آنها بودند که یکی از این بخش‌ها تامین کادر قضایی و اداری بود که با تلاش‌های ایشان در طی سه سال نزدیک به ۳۰۰ نفر کادر اداری و ۸۴ نفر کادر قضایی به استان جذب شده است و همچنین با پیگیری‌های ایشان و عنایت ویژه ریاست معظم قوه قضائیه و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه با برگزاری دور‌های کارآموزی قضایی در استان برای تربیت قاضی و تامین کادر قضایی در استان راه اندازی شده اند.
شایان ذکر است با این آیین دوره دوم کارآموزی قضایی استان آذربایجان غربی رسماً افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن