Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:29:33 GMT

حرم عبدالعظیم حسنی (ع) میزبان عزاداران حسینی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۰۸۷

حرم عبدالعظیم حسنی (ع) میزبان عزاداران حسینی

به گزارش ایرنا، حضور خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند ماسک و فاصله گذاری جلوه دیگری از شور و شعور حسینی مردم این خطه از میهن اسلامی و زائران آستان مقدس حرم عبدالعظیم (ع) را به نمایش می گذارند.

در این مراسم که برای دهه اول محرم برنامه ریزی شده ابتدا حجت الاسلام عظیمی از اساتید حوزه علمیه پیرامون واقعه عاشورا و شخصیت امام سوم شعیان سخنرانی و سپس با مداحی ذاکر اهل بیت (ع ) این مراسم به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ویژه برنامه دهه اول محرم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بدون حضور جمعیت هر روز از ساعت ۱۶ با اجرای خادم القرآن حاج عباس سلیمی و سخنرانان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از شبکه قرآن سیما پخش می شود.

حضور حاج غلامرضا سازگار، نمایندگان هیات مذهبی و پیرغلامان اهل بیت (ع) و پخش کلیپ عزاداری هیات ها در سنوات گذشته از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

براساس این گزارش، عزاداری هیات ها در این آستان امسال به خاطر مسائل کرونا ممنوع شده است.

این درحالی است که به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، پرچم متبرک گنبد مطهر امام حسین (ع) برفراز گنبد منور و ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) به اهتزاز درآمده است.

آئین تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طبق سنت هر ساله همراه با اشک دیده و قلبی آکنده از عشق دلدادگان حضرت سیدالشهدا (ع) که از قاب شبکه قرآن سیما این برنامه را مشاهده کردند، برگزار شد.

همچنین با شروع عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) پرچم‌ها و کتیبه‌های مربوط به ماه محرم در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) نصب و سراسر صحن ها و رواق های مطهر رنگ و بوی محرم و عزا گرفته است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، شهرری به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) کربلای ایران و قبله تهران خوانده می شود.

برچسب‌ها شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم ماه محرم و کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری ماه محرم و کرونا شهرستان ری ماه محرم و کرونا حضرت عبدالعظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت