Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:47:54 GMT

فشار موساد برای فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به امارات

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۱۹۱

ساعت24-یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که دستگاه جاسوسی این رژیم، سرویس‌های امنیتی را تحت فشار قرار داده تا با فروش تسلیحات نظامی پیشرفته به امارات موافقت کنند.

 روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از فشار دستگاه جاسوسی این رژیم بر سرویس‌های امنیتی برای فروش تسلیحات به امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، برخلاف اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت با معامله فروش تسلیحات آمریکایی به امارات و عدم اطلاع وی از معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ابوظبی، روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد که موساد با اطلاع شخص نتانیاهو، طی دو سال اخیر، به سرویس‌های امنیتی فشار آورده است تا به فروش تسلیحات پیشرفته به ابوظبی چراغ سبز نشان دهند؛ اما این اقدامات به علت مخالفت وزارت امنیت نتیجه‌ای در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، روز دوشنبه هفته گذشته منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر «یوسی کوهن» رئیس موساد به ابوظبی خبر داده بودند.

در گزارش یدیعوت آحارانوت همچنین آمده است که دفتر نخست‌‌وزیری، موساد و همچنین وزارت امنیت که نتانیاهو آن را اداره می‌کند، بر سر امضای معامله فروش تسلیحات به امارات با یکدیگر اختلاف دارند.

پیشتر، یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که در توافق میان ابوظبی و تل‌آویو بندی سری برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی به امارات گنجانده شده است؛ اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، مقامات صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو تأکید کردند که «برتری هوایی» این رژیم قابل معامله نیست.

 روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در این خصوص گزارش داده بود که سازمان امنیتی این رژیم با معامله تسلیحاتی آمریکا درباره فروش جنگنده‌های اف-۳۵به امارات عربی متحده و دیگر کشورهای منطقه  بشدت مخالف است.

معاریو در ادامه گزارش داده بود که با وجود گزارش‌های منتشر شده درباره معامله احتمالی آمریکا و امارات، سازمان امنیتی هنوز اطلاعی ندارد که آیا آمریکا در مقابل سازش پیشنهادی به امارات داده است یا خیر (جزئیات بیشتر).

چند روز پس از انتشار این اخبار، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» و شبکه «روسیا الیوم» گزارش دادند که «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده در گفت‌و‌گو با اندیشکده شورای آتلانتیک در ارتباط با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ گفته است که توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باید «هرگونه مانع» پیش‌روی آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ را از میان بردارد.

روز گذشته، نیز پایگاه صهیونیستی «والا» به نقل از سه دیپلمات آگاه گزارش داد که امارات نشست با مقامات واشنگتن و تل‌آویو را به علت اظهارات نتانیاهو درباره عدم فروش جنگنده‌های اف-۳۵، لغو کرده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فروش جنگنده های اف ۳۵ یدیعوت آحارانوت فروش تسلیحات برای فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، منابع فلسطینی از شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون ۱۵ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه شهید شده اند که ۵ نفر از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

منابع فلسطینی از بمباران منزلی در غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات در مرکزغزه را گلوله باران کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز منطقه المغراقه را در مرکز غزه بمباران کردند. شرق منطقه الزیتون در غزه نیز بمباران شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در نتساریم را هدف قرار دادند.

کد خبر 6094597

دیگر خبرها

  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • لاپید به امارات می‌رود
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس و زخمی شدن یک نظامی اشغالگر
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها