Web Analytics Made Easy - Statcounter

سماواتی گفت: بیش از ۱۰۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری دارند که از این تعداد ۷۸ هزار و ۱۶۳ نفر بیمه شده روستایی و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیمه شده عشایری هستند.

«مهدی سماواتی» ضمن ارائه گزارش عملکرد و اقدامات هفته دولت در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر‌، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان  افزود: دولت جمهوری اسلامی، مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثرتری بردارد.

 

وی با بیان اینکه سه مسئله برای صندوق استان در سال 99 بسیار مهم می باشد، تصریح کرد: اولین مسئله بیمه جوانان است که نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درستی دارد تا جوانان در سنین پایین نسبت به بیمه خود اقدام کنند دومین موضوع بیمه زنان خانه دار است که بسیاری از بانوان به علت بیمه شدن سرپرست خانواده از بیمه خود امتناع می کنند و این در شرایطی است که می توانند از دو حقوق بازنشستگی در خانواده استفاده نمایند و سومین مسئله نیز افراد فاقد بیمه می باشد که در تمامی مناطق روستایی و عشایر بایستی شناسایی و نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

 

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان تصریح کرد: این صندوق دارای 8 کد درآمدی بوده که هر فرد با توجه به توان مالی خود، یک کد را به عنوان سطح درآمدی انتخاب و به صورت سالانه یک بار آن را پرداخت می کند و دولت به ازای مبلغ پرداختی توسط فرد دو برابر آن را به عنوان سهم دولت در حمایت از افراد روستایی و عشایری به صندوق پرداخت می نماید.

 

سماواتی خاطرنشان کرد: جامعه هدف صندوق شامل: ساکنین روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر و شاغلین فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر، رانندگان برون شهری در روستاها وشهرهای زیر بیست هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، کلیه مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلین صنایع دستی در شهر و روستا مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق می باشند.

 

وی گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود و هر فرد زن و مرد جهت عضویت با سن 18 لغایت 50 سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و آشنایی روستاییان و عشایر عزیز از صندوق و مزایای آن در مناطق و بخش های مختلف، کارگزارانی ایجاد شده است که صندوق استان همدان دارای  45 کارگزاری در مناطق مختلف استان می باشد.

 

وی تصریح کرد: کارگزاران مسئولیت اطلاع رسانی، ثبت نام و تمدید افراد را در مناطق تحت پوشش بر عهده دارند و افراد متقاضی ثبت نام با مراجعه به دفاتر کارگزاری اطلاعات خود را در سامانه صندوق ثبت می کنند.

 

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان افزود: در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک تمامی امور صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله ثبت نام، پرداخت حق بیمه، تمدید، انجام امور مربوط به تعهدات صندوق و پاسخ به استعلامات سایر سازمان ها به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد و سامانه الکترونیکی صندوق به سامانه های ثبت احوال، راهداری، بانک کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  متصل شده است که این موضوع میزان رضایتمندی بیمه شدگان را افزایش می دهد.

 

وی ابراز داشت: کارگزاران صندوق در کمترین زمان ممکن در مناطق امور بیمه ای افراد را انجام داده و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می کنند همچنین در راستای دولت الکترونیک شناسنامه و کارت ملی از مدارک افراد متقاضی ثبت نام حذف شده است و برای حمایت از رانندگان جهت شارژ کارت هوشمند پس از واریز حق بیمه توسط راننده، با مراجعه به انجمن های صنفی رانندگان کارت هوشمند به صورت الکترونیکی شارژ شده و نیاز به حضور مستقیم راننده جهت دریافت نامه نمی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: صندوق استان بیش از 106 هزار نفر تحت پوشش دارد و تعداد 78 هزار و 163 نفر بیمه شده روستایی ، 2 هزار و 100 نفر بیمه شده عشایری، یک هزار و 192 نفر بیمه شده کمیته امداد امام (ره) و یک هزار و 974 نفر بیمه شده زنان سرپرست خانوار بهزیستی و بیش از 20 هزار نفر سایر گروه های بیمه ای صندوق را تشکیل می دهد و همچنین تعداد4 هزار و 230 خانوار از مزایای مستمری ماهانه بازنشستگی پیش از موعد، فوت و ازکارافتادگی صندوق  بهره مند هستند.

 

وی گفت: در سال 99 مطابق با آیین نامه صندوق و پانزدهمین سالگرد صندوق افرادی که به سن 65 سال تمام رسیده اند و دارای 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه می باشند به درجه بازنشستگی سالمندی نایل شدند و از ابتدای سال جاری 90 نفر بیمه شده درخواست خود را جهت بازنشستگی ارائه کردند و اولین بازنشسته استان حکم مستمری خود را از آیت اله شعبانی نماینده محترم ولی فقیه در استان در محل مدیریت صندوق دریافت نمود.

 

سماواتی ادامه داد: میانگین جذب صندوق استان 35 درصد می باشد که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و تعداد جامعه مشمول استان همدان در سال جاری  297 هزار نفر لحاظ شده است و صندوق استان از نظر تعداد ثبت نام در سال های 97،95،94،93و98 حائز رتبه کشوری شده است.

 

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان افزود: مجموعه اقداماتی که موجب افزایش بیمه شده استان و کسب رتبه در کشور شده است می توان به تاکید استاندار محترم، معاونین استاندار و فرمانداران شهرستان در جهت فراگیر شدن بیمه روستاییان و عشایر، ارتقاء کیفیت کارگزاران، اجرای طرح ده گردی و اطلاع رسانی مستقیم در روستاها، برگزاری جلسات در مساجد روستایی و اهدا احکام مستمری، همکاری شوراها و دهیاران و برگزاری ستاد توسعه بیمه روستاییان و عشایر در استان و شهرستان، آموزش و اطلاع رسانی به روحانیون و بهورزان خانه بهداشت روستایی، تهیه گزارش های تصویری به تفکیک هر شهرستان و پخش از شبکه استانی، انجام تبلیغات محیطی و رسانه ای اشاره کرد.

 

وی بیان داشت: در جهت رشد و توسعه بیمه روستاییان و عشایر استان به تفکیک هر شهرستان و هر کارگزاری سهمیه ای تکلیفی بر اساس سرشماری سال 95 و همکاری سازمان های بیمه گر درنظر گرفته شده است و سهمیه استان در سال 99 تعداد 10 هزار و 500 نفر است که با برنامه ریزی انجام شده سهمیه به تفکیک شهرستان ها، بخش ها و روستاها مشخص شد و سهمیه هر کارگزاری بر حسب منطقه فعالیت ابلاغ شده است.

 

وی گفت: برترین شهرستان ها در سال 98 بر حسب سهمیه اعلام شده به ترتیب شهرستان درگزین با 60 درصد ، همدان 54 درصد و فامنین 51درصد بهترین عملکرد را داشته اند و از لحاظ تعداد بیمه شده از سال 84 تا دی ماه 98 شهرستان های همدان با 18 هزار نفر بیمه شده، شهرستان ملایر با 17 هزار نفر بیمه شده و شهرستان کبودراهنگ با 16 هزار نفر بیمه شده بیشترین تعداد بیمه شده روستایی و عشایر استان را تشکیل می دهند.

 

 

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیمه روستایی و عشایر مهدی سماواتی استان همدان روستایی و عشایر نفر بیمه شده صندوق استان اطلاع رسانی هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان