Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشاد نوشادی روز سه شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار معارف ایرنا گفت: با مدیریت ستاد محرم کشور و مراکز استان‌ها و توجه ویژه بانیان مجالس و مردم عزادار مجالس و هیئاتی که مجوز برگزاری مراسم را از سامانه بیرق گرفته اند، عزای سالار شهیدان منظم و با رعایت همه موارد بهداشتی اعلام شده در سراسر جغرافیای پرعشق ایران اسلامی در حال برگزاری است و حفظ جان مردم و عزاداران اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کمک های مومنانه و حمایت از اقشار اسیب پذیر و نیازمند هم در دستور کار هیئت هاست و امسال بیشتر نذورات به صورت خام بین نیازمندان توزیع می شود.

نوشادی با بیان این که هیچ موکب و ایستگاه صلواتی در کشور برپا نشده افزود: ما شاهد جلوه‌های زیبایی از برگزاری مجالس روضه خوانی در کوچه ها و محلات و برگزاری نوحه خوانی و چاوشی سیار در اقصی نقاط کشور هستیم.

وی ادامه داد: مسئولان و نهادهای دولتی و خیرین با ارسال ماسک و مواد ضد عفونی کمبود و نیاز استان‌ها و شهرها و روستاهای کشور را تامین کنند و برای روزهای تاسوعا و عاشورا که پیش بینی می‌شود جمعیت زیادی در مجالس و عزاداری ها شرکت کنند، با کمبود ماسک بهداشتی مواجه هستیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی  از همکاری خوب ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توجه ویژه و دغدغه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به عنوان متولی برگزاری مجالس حسینی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با لطف و عنایت سید الشهدا (ع) شاهد کمترین آسیب و مشکل در جهت حفظ سلامت مردم باشیم.

وی هیئت های مذهبی را دلسوزترین و متعهدترین قشر جامعه دانست  و ادامه داد: هیئت ها همواره در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت پذیری و کمک های مومنانه پیشقدم بوده اند. محافل مذهبی و هیاتی دانشگاه و محل تربیت و پرورش مدافعان حرم و ارزشهای انقلاب اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت است

نوشادی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: رضایت مقام معظم رهبری از رعایت نکات بهداشتی در مجالس حسینی  سرمایه  ماست.  هیئت‌های  مذهبی با برنامه ریزی ها و آموزش های انجام شده، به سمت سیستمی شدن پیش رفته اند و نظم و منطق در مجالس نهادینه شده است. 

رهبر معظم انقلاب روز گذشته به مناسبت هفته دولت در دیدار تصویری با رئیس جمهوری و کابینه دولت دوازدهم فرمود: من یک تشکّر هم بکنم از برگزارکنندگان مجالس عزاداری که تا امروز بحمدالله اکثر [آنها] مراعات کردند؛ حالا شاید بعضی‌ها گوشه‌کنار باشند که مراعات نکرده باشند که به آنها هم توصیه می کنیم مراعات کنند؛ امّا هم برگزارکنندگان، هم منبری‌های محترم و مدّاحان محترم مراعات کردند این جهات سلامت را و توصیه‌های ستاد ملّی را که من باز هم [آن را] تأکید میکنم.

نوشادی افزود: سیستمی و منطقی شدن عزاداری ها تاکنون در مراسم محرم امسال مشهود بود که عوامل آن را می توان در هدایت های حکیمانه توسط مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و سیاست گذاری سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر از جمله توجه به قرآن و ادعیه، روحانی محوری، سینه زدن با پیراهن، پرهیز از خرافه گویی، شرکت در کمک های مومنانه و  برگزاری مراسم مطابق دستور شارع مقدس اسلام  دانست.

تقویت شور و شعور حسینی با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور افزود: انقلاب اسلامی و کشور ما با نهضت حسینی عجین شده و این نظام مقدس نشات گرفته از قیام عاشوراست. محرم امسال و مجالس حسینی به خاطر ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته شده است و شاید در یک قرن اخیر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسمی با سختی ها و مشکلات خاص، نبوده ایم.

وی ادامه داد: امسال جریان مقاومت و رهبری داهیانه و بین المللی مقام معظم رهبری بر شور و شعور حسینی جوانان افزود و نقش مدافعان حرم و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی شور و شعور عزاداری ها را تقویت کرد.

نوشادی اضافه کرد: گروه های مرجع مثل علما و سخنرانان و تشکل‌های دینی و به ویژه رسانه های هیئتی مجازی و مکتوب در برگزاری بهتر مراسم عزاداری موثر بودند و براساس برآوردهای دقیق، نه تنها مخاطبان امسال کاهش نداشته بلکه بهرمندی ۵۰۰ هزار نفری مردم از شبکه های اینترنتی و افزایش چشمگیر مجالس روضه های خانگی و حضور هیئات در امام زاده ها، پادگان ها، پارک ها و میادین شهرها به جای مساجد و حسینیه های مسقف موید این مطلب است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا هیأت عزاداری ستاد ملی مقابله با کرونا پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا هیأت عزاداری ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا ماه محرم مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا هیأت عزاداری ستاد ملی مقابله با کرونا مقام معظم رهبری هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود

وزیر کشور گفت: استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب‌ترین وضع ممکن برگزار شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته در نشست استانداران سراسر کشور ضمن تقدیر از استاندارها در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 21 اردیبهشت یادآور شد.

نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود وحیدی انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند 1402 را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب‌ترین وضع ممکن برگزار شود.

وزیر کشور افزود: انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می‌شمارند و از این رو تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

وحیدی در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های پیش رو با تاکید بر ماموریت‌های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وی آسیب‌های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می‌گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می‌طلبد.

وزیر کشور با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه‌تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وحیدی وظیفه استانداری‌ها را متولّی‌گری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استانداری‌ها نمی‌توانند با تصدی‌گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه‌ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به ثمر رسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود