Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با شصتمین سالروز "روز اول ارتش" در کره‌شمالی، روزنامه رسمی این کشور امروز (سه‌شنبه) خواستار وفاداری کامل و مطلق ارتش به رهبر کره‌شمالی و حزب حاکم کارگران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌شمالی ۲۵ اوت را به عنوان "روز سونگون" یا "روز اول ارتش" جشن می‌گیرد تا بازدید کیم جونگ-ایل، رهبر فقید این کشور از لشگر زرهی صد و پنجم گاردهای سئول ریو کیونگ سو در سال ۱۹۶۰ میلادی را گرامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لشگر به خاطر ورودش به سئول برای نخستین بار در کنار نیروهای کره‌شمالی در جریان جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی معروف است.

سونگون به معنای اولویت قرار دادن ارتش است. این یکی از سیاست‌های اصلی کیم جونگ-ایل بود که براساس آن وی بخش اعظم منابع اندک کره‌شمالی را به تولید تسلیحات و دیگر تلاش‌ها برای قوی‌تر کردن نیروهای مسلح اختصاص می‌داد حتی با وجودی که مردم عادی کشورش با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند.

روزنامه رودونگ سینمون که زیرمجموعه حزب حاکم کارگران است، در یادداشتی گفت: درس‌های تاریخی نشان می‌دهند که تبدیل قدرت مسلح انقلابی به یک وفاداری نظامی به ماموریت‌های این حزب یک موضوع بسیار مهم است که به سرنوشت این حزب مربوط می‌شود.

این روزنامه با اشاره به خاندان کیم که دهه‌هاست از طریق جانشینی ارثی نسل سوم بر کره‌شمالی حکومت کرده، افزود: سلسله رهبری بر مبنای یک ارتش مسلح با فرماندهانی که تنها از دستورات خاندان کیم اطاعت می‌کنند، قرار گرفته است.

این روزنامه همچنین در مقاله‌ای مجزا از ارتش خواست تا سلاح‌های خود را تنها به طرف نقطه‌ای که حزب حاکم به آن اشاره دارد، هدف گیرد.    

کیم جونگ-اون، رهبر کره‌شمالی از اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی که زمام امور کشور را بر عهده گرفته است، تلاش کرده تا سلطه خود بر ارتش را تقویت کند. کره‌شمالی اخیرا در اقدامی در این زمینه یک سازمان جدید در حزب حاکم تاسیس کرد که موظف است نظارت حزب حاکم بر ارتش را تقویت کند.

این روزنامه همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: کنگره بی‌سابقه حزب حاکم کارگران که برای ماه ژانویه تعیین شده، به عنوان نقطه عطفی در دستیابی به راه‌حل‌ها برای مشکلات متعددی که کره‌شمالی با آن روبه‌روست عمل خواهد کرد.

کیم جونگ اون در نشست هفته گذشته حزب حاکم تاکید کرد که برنامه توسعه اقتصادی پنج ساله‌اش به خاطر چالش‌های "سخت" و "غیرمنتظره" در دستیابی به اهداف تعیین شده ناکام بوده است و وی در کنگره نادر ماه ژانویه از یک برنامه توسعه جدید پرده‌برداری خواهد کرد.

روزنامه رودونگ سینمون در این یادداشت نوشت: این هدف حزب حاکم است تا سریعا کمبودها و کسری‌ها را جبران کند و در چنین روندی قادر خواهیم بود تا انقلابمان را به سطح بالاتری ارتقا دهیم. هشتمین کنگره حزب کارگران به عنوان نقطه عطفی مهم در رفع چالش‌ها و مشکلاتی که بر سر راه ما قرار دارند، تلقی می‌شود.

این روزنامه همچنین در مقاله جداگانه‌ای گفت: کنگره ماه ژانویه حزب کارگران به عنوان "نیروی پیشران" برای انقلاب و توسعه کره‌شمالی عمل خواهد کرد. ما از تمامی مردم کره‌شمالی می‌خواهیم تا خودشان را وقف تضمین امنیت حزب و دستیابی به تمامی وظایفش کنند.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون کره شمالی کیم جونگ حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!

به گزارش "ورزش سه"، سه ماه پیش و پس از کش‌وقوس‌های فراوان اعلام شد بایرن مونیخ و توماس توخل در پایان فصل جاری به همکاری خود خاتمه خواهند داد ولی این سرمربی می‌تواند تا پایان فصل روی نیمکت باواریایی‌ها بنشیند.

در چنین شرایطی، جست‌وجوهای بایرن مونیخ برای یافتن مربی جدید آغاز شده و نام‌های زیادی نیز تاکنون پیرامون آن‌ها مطرح شده است. 

اخیرا مارکا ادعا کرد بایرن روی زیدان علاقه خاصی دارد و با او تماس‌هایی نیز گرفته شده اما هموطن زیزو معتقد است این انتقال اصلا منطقی نیست.

دسایی، ملی‌پوش سابق فرانسه، به اکیپ گفت: «بایرن فقط چند بازیکن دارد که با فلسفه زیدان و سیستم 3-3-4 او مطابقت دارند. باشگاه باید برای تغییرات و تطبیق خود با نیازهای زیدان، پول زیادی خرج کند. بایرن برای فراهم کردن شرایطی مطلوب زیدان به یک تغییر اساسی نیاز دارد. این انتقالی منطقی برای هیچکدام محسوب نمی‌شود. در حال حاضر زیدان ترجیح می‌دهد در کنار خانواده‌اش بماند تا اینکه مربی بایرن شود.»

دیگر خبرها

  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • کشاورز پارس‌آبادی ۳۰ میلیارد تومان را به صاحبش برگرداند
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند