Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مرحله اول هیئت‌ها باید در سامانه بیرق نام نویسی کنند و مجوز رسمی دریافت کنند و از طرف هر هئیت یک نفر باید به عنوان همیار بهداشت به مرکز بهداشت معرفی شود و بعد از گذراندن یک دوره کوتاه، ناظر بهداشت در آن هئیت منسوب خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ادیبی کارشناس ارشد تشکل های دینی استان در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: پیرو ابلاغیه ستاد ملی کرونا در خصوص اجرای برنامه های محرم، ستاد استانی مراسم عزاداری فعال شد و با توجه به شرایط هر استان محدودیت هایی نیز اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دستور العمل ستاد استانی مبارزه با کرونا استان بوشهر شامل ۱۷ بند است.

ادیبی افزود: در مرحله اول هیئت ها باید در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند و مجوز رسمی دریافت کنند.

وی عنوان کرد: از طرف هر هیئت یک نفر باید به عنوان همیار بهداشت به مرکز بهداشت معرفی شود و بعد از گذراندن یک دوره کوتاه، ناظر بهداشت در آن هیئت منسوب خواهد شد.

کارشناس ارشد تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مراسمی که برگزار می شود فقط سخنرانی و روضه خوانی است و مجوز هیچگونه پذیرایی در مراسم وجود ندارد.

وی عنوان کرد: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی در مراسم از الزامات است.

ادیبی تصریح کرد: تهویه مناسب، ممنوعیت برپایی موکب های پذیرایی و یا ایستگاه صلواتی، حرکت دستجات عزاداری، ضد عفونی مکان مراسم قبل و بعد از مراسم از دیگر شرایط برگزاری مراسم عزاداری توسط هیئت هاست، همچنین در ورودی مراسم باید اقلام بهداشتی وجود داشته باشد.

کارشناس ارشد تشکل های دینی استان یادآور شد: نذری ها به صورت خشک و در قالب کمک های مومنانه به افراد آسیب پذیر تعلق می گیرد.

در صورتی که افرادی نذر کرده باشند که نشود آن را تغییر داد می توانند با حضور کارشناس بهداشت در محل طبخ غذا و با استفاده از رعایت پروتکل بهداشتی غذا درست کنند.

ادیبی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با سامانه ۱۴۶۱۵ تماس بگیرند، نام و مکان آن هیئت را اعلاام کنند تا تذکرات لازم به مسئول آن داده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: از ظرفیت پایگاه های بسیج برای نظارت بر هیئت ها و رعایت پروتکل بهداشتی در مراسم استفاده می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید