Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور مذاکرات تجاری منظمی با آمریکا در مورد اجرایی کردن توافق فاز یک دارد که این مذاکرات سازنده هستند.

به گفته این وزارتخانه، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور، برای گفتگو در مورد اجرایی کردن توافق فاز یک با «لیو هو» معاون نخست وزیر چین، تماس تلفنی برقرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است: «طرف‌ها گفتگو‌های سازنده‌ای را برای تقویت هماهنگی سیاست‌های کلان اقتصادی دو کشور و اجرای توافق تجاری و اقتصادی فاز یک برگزار کردند.»

بنا بر بیانیه وزارت بازرگانی چین، «دو طرف توافق کردند که شرایط و جو را برای تسهیل بیشتر اجرای معامله تجاری فاز یک فراهم کنند.»

از سوی دیگر، دفتر نماینده تجاری آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رابرت لایتیزر و استیون منوچین با لیو هو، معاون نخست وزیر چین برای اجرای توافق فاز یک که در ژانویه امضا شده است تماس تلفنی داشتند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «لایتیزر و منوچین در یک تماس از پیش برنامه ریزی شده امروز با معاون نخست وزیر چین برای گفتگو درباره اجرای توافق تاریخی میان واشنگتن و پکن شرکت کردند.»

این دفتر اعلام کرد دو طرف به اقداماتی که چین انجام داده است تا تغییرات ساختاری خواسته شده در این توافق برای تضمین محافظت بهتر از حقوق مالکیت معنوی، رفع موانع شرکت‌های آمریکایی در خدمات مالی و کشاورزی و از میان بردن انتقال اجباری فن‌آوری حاصل شود اشاره کردند. در ادامه بیانیه آمده است: «دو طرف همچنین درباره افزایش قابل توجه خرید محصولات آمریکایی از سوی چین و همچنین اقدامات آتی لازم برای اجرای توافق نامه گفتگو کردند. هر دو طرف پیشرفت را می‌بینند و متعهد به انجام اقدامات لازم برای اطمینان از موفقیت این توافق هستند.»

دو اقتصاد بزرگ جهان در ماه ژانویه و پیش از گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا، به یک توافق تجاری موقت به منظور پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای مخربی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کرد، دست یافتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق تجاری جنگ تجاری روابط چین با آمریکا اجرای توافق فاز یک دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری

وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، وزارت اقتصاد امارات روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند.

اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در ابوظبی به ریاست عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.

وزارت اقتصاد امارات در این بیانیه اعلام کرد که هر دو کشور همچنین قصد دارند همکاری های اقتصادی را در بخش هایی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.

تجارت ایران و امارات به 30 میلیارد دلار می‌رسدفرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

بن طوق در این دیدار گفت: تشکیل اولین نشست کمیته مشتک اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده آرمان‌های مشترک ما برای تحکیم روابط اقتصادی موجود و گسترش آنها به بخش‌های آینده است.

بر اساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای جهان از طریق موافقت نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) که هدف آن کاهش یا حذف موانع تجاری است، ادامه می‌دهد.

در اولین جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات، همچنین راه های جدیدی برای تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو کشور توافق کردند که گروه های ویژه فنی مشترک برای پیگیری اجرای توصیه‌های این کمیته برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین موافقت کردند که از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) حمایت کنند و محصولات آنها را به بازارهای جدید صادر کنند.

آقای بذرپاش روز چهارشنبه در ابوظبی با شیخ منصور بن زاید، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات نیز دیدار کرد.

به گفته خبرگزاری‌های دولتی اماراتف آنها در مورد همکاری دو کشور به ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس