Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از حفظ سطح تولید میدان‌های مشترک در خلیج فارس با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شرکت ملی نفت ایران، «علیرضا سلمان‌زاده»  در تشریح عملکرد شرکت نفت فلات قاره ایران به مناسبت هفته دولت، گفت: با وجود تحریم، متولیان و کارکنان بخش دریایی صنعت نفت در تلاش بوده‌اند پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز خلیج فارس به اهتزاز درآورند و با تولید از میدان‌های نفتی و گازی به‌ویژه میدان‌های مشترک، از این ثروت خدادادی صیانت کنند که نمود بارز این تلاش‌ها، حفظ سطح تولید در میدان‌های این شرکت در دو سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان متولی بهره‌برداری از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس امروزه افزون بر سهمی که در تولید نفت کشور دارد، در خط مقدم و پیشانی صنعت نفت در منطقه راهبردی خلیج فارس عمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ و چندماه اخیر در سال ٩٩ با وجود همه دشواری‌ها و محدودیت‌ها، اقدام‌های ارزشمندی در جهت حفظ تولید نفت میدان‌های مشترک، تعمیرات اساسی تأسیسات، اقدامات منجر به صرفه‌جویی براساس خلاقیت‌های مناطق عملیاتی و پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای انجام شده است، ادامه داد: با تلاش همه کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران به‌ویژه همکاران بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در سال ۱۳۹۸ نرخ حوادث آماری در این سال نسبت به سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشت و رکورد ۱۶ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه فوت در عملکرد شرکتی و پیمانکاران در این سال به ثبت رسید. همچنین ارتقای ایمنی مناطق عملیاتی و سکوهای دریایی و برگزاری مانورهای آمادگی و مقابله در شرایط اضطراری از اقدام‌های انجام‌شده در این حوزه است.

نصب و نوسازی سکوهای دریایی

سلمان‌زاده در مورد مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در یک سال گذشته، به نصب سکوی S۱ میدان سلمان، نوسازی و تحویل موقت سکوی نصر ۲، ادامه نوسازی سکوهای نصر ۳ و نصر ۱ به‌صورت هم‌زمان و عملیات اجرایی بازسازی چهار سکوی تیپ K میدان درود در بخش‌های سازه، لوله‌کشی و رنگ‌آمیزی روی آب و زیر آب اشاره کرد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر قراردادهای جدید مطالعات مخازن نهایی شده و در زمینه تولید بار اول و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته شده است. در خصوص قراردادهای نگهداشت و افزایش توان تولید نیز قراردادهای فاز اول تعیین تکلیف شده و برای فاز دوم در مرحله اخذ مجوز از شورای اقتصاد قرار داریم، همچنین اصلاح ساختار بخشی از سمت‌های سکوهای دریایی و مدیریت ستادی نیز نهایی و ابلاغ شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نفت و گاز وزارت نفت نفت شرکت نفت فلات قاره ایران میدان های مشترک خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران