Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالا آمدن چندین باره آب دریا در بندر تیاب و نواحی ساحلی نشین استان هرمزگان موضوع تازه ای نیست، سال‌ها است مردم منطقه با این مشکل روبرویند، اما با این وجود هیچ مسئولی به فکر رفع این مسئله نیست در صورتی که احداث سیل‌بند می تواند یکی از راه‌های نجات مردم از این گرفتاری باشد.

به گزارش ایلنا، « بندر تیاب » یکی از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است که سال هاست اجرا نشدن بعضی از اقدامات و طرح ها، سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالا آمدن آب دریا هنگام جزر و مد اگرچه یک امر طبیعی است، اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای ساکنان ساحلی نشین، راه حل های زیادی از جمله ایجاد سیل بند و یا موج شکن وجود دارد، تا زندگی مردم در چنین شرایطی دچار چالش نشود.

در این منطقه، بالا آمدن آب دریا ماهیانه چندین بار اتفاق می افتاد، و منازل مردم در محاصره آب دریا قرار می گیرد و در برخی از موارد موجب آب گرفتگی منازل می شود.

متاسفانه با وجود اینکه مسئولان شهرستان میناب کاملا از مشکل باخبرند، به هنگام این اتفاق فقط به بازدید از منطقه اکتفا می کنند و اقدام عملی تاکنون برای حل مشکل صورت نگرفته است.

محمود غلامی شورای شهر تیاب در گفت وگو با ایلنا، اظهار کرد: حدود سه سالی است که آب دریا بیش از حد بالا می آید و سبب بروز مشکلاتی برای اهالی و ساکنان می شود.

وی افزود: هنگام بالا آمدن آب دریا عبور مرور برای اهالی به ویژه دانش آموزان مدارس سخت می‌شود و برای عبور و مرور مجبورند که دل به آب دریا زده که احتمال خطر غرق شدگی نیز وجود دارد.

غلامی گفت: این مشکل را می توان با احداث یک سیل بند حل کرد و چون دهیاری توان احداث این سیل بند را ندارد مسئولان در انتظار اعتبار هستند تا مشکل را برطرف سازند.

ابوذر اوج هرمزی یکی از ساکنین دهستان تیاب در گفت و گو با ایلنا نیز گفت: اینجا تیاب است فکر نکنید روستا را سیل برده ،خیر این آب دریا است که روستا را فراگرفته است.

آب تا در ورودی منازل را پوشیده و اگر کودکی خواست از این کوچه‌های پر از آب عبور کند احتمال غرق شدگی آن وجود دارد و باید آن را در آب های فراگرفته سطح روستا جست و جو کرد.

مرتضی فیروزی عضو تعاونی گردشگری تیاب هم خاطر نشان کرد: آب تقریبا بعد از ۲ساعت سطح روستا را پوشش داده و ما ترس از دست دادن کودکان‌مان را داریم.امیدوارم مسئولان به دادمان برسند.

لینک کوتاه: asriran.com/0037Xu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هرمزگان بالا آمدن سیل بند آب دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

دیگر خبرها

  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • ببینید | محاصره بذرپاش در میان مردم تبریز؛ اعتراضات به وزیر راه بالا گرفت
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است