Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در بازدید از طرح‌های گردشگری منطقه ازناو خلخال گفت: هم‌اکنون ۱۶ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان در حال اجراست و با برنامه‌ریزی انجام شده هشت طرح تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که عملیات اجرایی برخی از این طرح‌ها از چند سال پیش آغاز شده اما با تاخیر مواجه بود که با پیگیری‌های انجام شده امسال زمینه برای بهره‌برداری آن‌ها فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بزرگترین پل معلق جهان در منطقه ازناو خلخال شتاب گرفته است، افزود: طرح‌های گردشگری بزرگ و مهمی در منطقه نمونه گردشگری ازناو در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آنها شاهد تحول مهم در توسعه صنعت گردشگری این منطقه خواهیم شد.

فلاحی از پروژه‌های احداث هتل پنج‌ستاره، مجموعه گردشگری پل معلق، طرح بوم‌گردی قصرهای چوبی در ازناو، مجموعه رفاهی گردشگری و هتل سه‌ستاره رغائب در منطقه مجره، میهمان‌پذیر منطقه نمونه گردشگری الماس، مجموعه بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال، هتل آپارتمان روستای شال در بخش شاهرود، هتل روستای هدف گردشگری گیلوان در ابتدای جاده شاهرود به ماسال، مجموعه گردشگری و آبزی‌پروری رنگین‌کمان اندبیل و چند طرح تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری را از جمله طرح‌های در دست اجرای این شهرستان عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: شهرستان خلخال با برخورداری از سه منطقه نمونه گردشگری ازناو و الماس در بخش مرکزی و منطقه نمونه امامزاده عبدالله کلور در بخش شاهرود و داشتن پنج روستای هدف گردشگری از قطب‌های بزرگ گردشگری این استان است و با افتتاح طرح‌های گردشگری ضمن افزایش حضور مسافران و گردشگران،۵۰ درصد ظرفیت اقامت و زمان ماندگاری مسافر افزایش می‌یابد.

او افزود: هم‌اکنون ایجاد ۱۲ روستای هدف گردشگری جدید در خلخال در حال مطالعه بوده و با توجه به ظرفیت مناسب روستاهای منطقه برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی تاکنون ۴۰ پروانه راه‌اندازی این طرح‌ها صادر شده است.

فلاحی با بیان اینکه با واگذاری امور منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال در جوار روستای بزرگ گردشگری خوجین به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، این منطقه پس از سال‌ها انتظار مردم دارای متولی می‌شود،گفت: پس از واگذاری منطقه همه کارهای مربوط به کاربری‌های گردشگری، اقتصادی، ارائه خدمت گردشگری و نحوه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی از سوی سرمایه‌گذار متولی این تفرجگاه تعیین می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار کرد: با عملیاتی شدن طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال پس از ۱۵ سال اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه شتاب می‌گیرد.

او افزود: طرح جامع گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو بخشی از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل بوده و هم‌اکنون تدوین آن به پایان رسیده و پس از طرح در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: در طرح ساماندهی تفرجگاه ازناو مشکلاتی از جمله مشکل روشنایی معابر، تاسیسات برق‌رسانی به تفرجگاه و همچنین تامین برق، احداث سرویس‌های بهداشتی مناسب و پارکینگ خودرو بررسی شده و نسبت به برطرف شدن این مشکلات اقدام خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است گفت: توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت اول و محور توسعه خلخال در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۶ طرح تاسیسات گردشگری در هفته دولت در استان اردبیل آغاز می‌شود، افزود:  علاوه بر طرح‌های آماده برای افتتاح در مناطق مختلف استان در حال حاضر ۱۰ پروژه در حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در حال اجرا بوده و مراحل پایانی عملیات عمرانی  را سپری می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب این پروژه‌ها مرتبط با اقتصاد مقاومتی است، با تکمیل آن‌ها زمینه برای افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها در هفته‌های آتی همزمان با سفر وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان وزیر معین در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پل معلق ازناو خلخال توسعه صنعت گردشگری گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل منطقه نمونه گردشگری ازناو مدیرکل میراث فرهنگی ازناو خلخال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • مدیریت دوگانه آب بزرگترین ضربه به کشاورزان کشور
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت