Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:12:53 GMT

بازدید نادر مقامات کره شمالی از پروژه‌های اقتصادی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۴۱۴۷

بازدید نادر مقامات کره شمالی از پروژه‌های اقتصادی

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش کردند، رهبر شماره ۳ به همراه نخست‌وزیر تازه این کشور، از یک محوطه ساخت‌وساز مربوط به پروژه تبدیل زغال‌سنگ بازدید کرده‌اند؛ بازدیدی نادر که با هدف تبادل تخصص بین تکنوکرات‌های ارشد اقتصادی انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "یونهاپ"، بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره (شمالی)، "پاک پونگ-جو"، نایب رئیس کمیسیون امور کشوری و "توک-هون"، نخست‌وزیر این کشور محوطه ساخت و ساز پروژه تأسیس صنایع شیمیایی سی‌۱ را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع شیمیایی سی ۱ به پروژه تبدیل زغال‌سنگ به گاز اشاره دارد که کره شمالی سال‌ها به منظور تنوع‌بخشی به منابع انرژی خود و با وجود دشواری در تأمین منابع نفتی به خاطر تحریم‌های جهانی، به دنبال آن بوده است. این برنامه یکی از پروژه‌های مورد علاقه شخص کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به حساب می‌آید.

بنا بر گزارش خبرگزاری مرکزی کره، آن‌ها حین قدم زدن در محوطه ساخت و ساز، بر لزوم تجسم کامل ایده حزب و نیت تبدیل صنایع شیمیایی به انرژی و صرفه‌جویی در میزان کار در تأسیس صنایع شیمیایی به سبک کره، تأکید کردند.

آن‌ها از مقامات، تکنیسین‌ها و کارگران خواستند نقشه ساخت و ساز صحیحی ترسیم و آن را به دقت اجرا کنند؛ ابتدا معماری را که بر اصل راحتی و زیبایی معمارگونه طراحی شده، تکمیل کرده و مقررات فنی در ساخت و ساز  و گردآوری تجهیزات را رعایت کنند.

این دیدار "راهنمایی میدانی مشترک"، برای چنین مقامات رده‌بالایی نادر است. شاهدان می‌گویند این دیدار به قصد این انجام شده که پاک پونگ-جو تخصص و تجربه خود را با نخست‌وزیر جدید به اشتراک بگذارد. پاک دو مرتبه طی سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۷ و ۲۰۱۴-۲۰۱۹ به عنوان نخست‌وزیر خدمت کرده است.

این بازدید پس از آن صورت می‌گیرد که آژانس اطلاعاتی کره جنوبی هفته گذشته در یک جلسه غیرعلنی پارلمان گفت که کیم بخشی از اختیار خود در رسیدگی به مسائل کشور را به مشاوران نزدیک خود، از جمله خواهرش کیم یو-جونگ داده است.

بنا بر وکلایی که در این جلسه شرکت داشتند، به پاک و توک‌-هان نیز از سوی کیم، قدرت بیشتری در رسیدگی به مسائل اقتصادی اعطا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی صنایع شیمیایی ساخت و ساز کره شمالی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • تصاویر نادر از پلنگ لرستان در قلب شب
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد