Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (سه شنبه) تارنمای پایگاه خبری « الخلیج الجدید» ، در همین راستا دو سازمان مدافع حقوق بشر به سازمان ملل در خصوص بازداشت خودسرانه شاهزاده « سلمان بن عبدالعزیز» فعال در امور خیریه عربستان توسط بن سلمان شکایت کردند.

ناظران سیاسی معتقدند که این شکایت به فشارهای بین‌المللی جهت آزادی این شاهزاده عربستانی شدت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلمان بن عبدالعزیر موسوم به «غزالان» و پدرش از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون در بازداشت بسر می‌برند.

وی در چارچوب موج بازداشت شماری از افراد خاندان حاکم در عربستان به راه افتاده توسط بن سلمان ولیعهد سعودی دستگیر شد. این امر حکایت از آن دارد که بن سلمان با کنار گذاشتن رقبای قدرتمند احتمالی خود، بیش از پیش حاکمیتش را در عربستان تحکیم بخشد.

الخلیج الجدید نوشت: شاهزاده سلمان فارغ التحصیل دانشگاه « سوربن»  پاریس و مسلط به پنج زبان خارجی هیچ‌گونه تمایل سیاسی ندارد و به تامین هزینه طرح‌های رشد و توسعه در کشورهای فقیر شهرت دارد.

این تارنمای خبری افزود: سازمانهای مدافع حقوق بشر موسوم به « منا » در ژنو و « قسط » در لندن در همین رابطه دادخواستی تنظیم کرده و آن را توسط « سعد الجابری » یکی از مقامات سابق وزارت اطلاعات سعودی در یکی از دادگاه‌های آمریکا مطرح کردند . در این دادخواست ادعا شده که بن سلمان ولیعهد سعودی در گذشته در صدد ترور شاهزاده سلمان برآمده بود.

شاهزاده سلمان پس از سپری کردن تقریبا یک سال در زندان «الحائر» در نزدیکی ریاض و پس از آن در یک ویلای ویژه به همراه پدرش « عبدالعزیز بن سلمان » منتقل شد و در نهایت در ماه مارس گذشته به یک بازداشتگاه محرمانه انتقال داده شدند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها سازمان ملل متحد لندن ژنو محمد بن ‌سلمان ایالات متحده آمریکا ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد لندن ژنو محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا ریاض سازمان ملل متحد لندن ژنو محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا ریاض بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل