Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کامل تقوی نژاد روز سه شنبه مراسم افتتاح مجازی ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی از وزارت بهداشت افزود:  در طول دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۳۶هزار و ۹۳۵ تخت در قالب طرح های بیمارستانی و کنار بیمارستانها به بهره برداری رسیده و توانستیم حدود ۵۸۵ بیمارستان را افتتاح کنیم و ۳.۵ میلیون مترمربع فضای را در قالب ۷۴۵۰ پروژه بهداشتی با یک میلیون و ۱۷۰ متر مربع توسعه فضا و بازسازی ۱۷ هزار واحد بهداشتی و درمانی فرسوده شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با این اقدامات میزان فرسودگی واحدهای بهداشتی و درمانی از ۵۷ درصد به ۴۹ درصد کاهش یافته است، در این مدت ۱۸۳ کلینیک ویژه تخصصی، ۱۰۰ طرح اورژانس، ۱۶۹ بلوک زایمان ایجاد شده و تعداد تخت های ویژه کشور در این مدت حدود دوبرابر شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا کنون، ۹۷ مرکز بیماری های خاص سرطان، ۱۸۳ کلینیک ویژه، ۱۰۰ طرح اورژانس و ۲۶۲ بلوک زایمانی افتتاح شده و در یکسال اخیر ۳۷۰ بخش مراقبت های ویژه ایجاد شده که در موفقیت نظام سلامت برای مقابله با کووید۱۹ موثر بود.

تقوی نژاد افزود: بر این اساس تا پایان دولت دوازدهم ۱۹۲۱ پروژه بهداشتی و درمانی در قالب ۱۱۹ پروژه بیمارستانی به بهره برداری می رسد. هدف از این بهره برداری های جدید این است که سرانه تخت بیمارستانی در کشور به هدف ۲.۶۲ تخت به ازای هزار نفر برسد و در این راستا تا پایان امسال ۹۶بیمارستان جدید با ایجاد ۱۱ هزار و ۳۵۵ تخت و زیربنای یک میلیون و ۲۰۳ هزار مترمربع به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در شش ماهه نخست سال آینده نیز ۲۳ بیمارستان با ظرفیت دو هزار و ۷۹۸ تخت و زیربنای ۳۰۴ هزار متر مربع افتتاح می شود بنابراین حدود ۱۴ هزار تخت در قالب ۱۱۹ بیمارستان به ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی کشور اضافه می شود.

تقوی نژاد گفت: تا پایان امسال ۵۰ کلینیک ویژه، ۱۴ پروژه بهسازی و توسعه بلوک های زایمانی با ۱۴۸ تخت، ۲۰ پروژه تکمیل مراکز بیماری های خاص با ۳۶ تخت و ۵۸ پروژه توسعه اورژانس ارتقای فضای فیزیکی اورژانس بیمارستانی نیز افتتاح می شود و در ۶ ماه سال آینده نیز ۲۴ کلینیک ویژه، ۹ بلوک زایمان بیمارستانی با ۷۰ تخت و ۶ مرکز بیماری های خاص با ۴۲ تخت به بهره برداری می رسد. توسعه و استاندارد سازی مراکز اورژانس و تفکیک ورودی خدمات در ۲۳ بیمارستان و اصلاح چینش فضای بیمارستانی را در ۸۹ بیمارستان در دستور کار داریم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هدف کلی توسعه فضای بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی در این پروژه ها این است که سرانه فضای بهداشتی درمانی کشور از ۴۴ مترمربع به ۷۵ مترمربع به ازای هر هزار نفر در کشور ارتقا دهیم. در این مسیر امسال ۱۵۵۴ پروژه و افتتاح می شود و ۹۹۴ پروژه نیز در چند مرحله در سال جاری و ۵۶۰ پروژه در سال آینده به بهره برداری می رسد. 

وی ادامه داد: در این مسیر امروز  ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی با یاد ۱۶۴ شهید مدافع سلامت با دستور وزیر بهداشت افتتاح می شود و حدود ۱۳۹۳ پروژه دیگر نیز تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و از هفته آینده به تناوب هر هفته هفت پروژه افتتاح می شود به طوری که تا ۱۰۰ روز آینده ۷۰۰ پروژه جدید بهداشتی و درمانی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی که امروز در ۴۳ دانشگاه علوم پزشکی افتتاح می شود، ۹۰ هزار و ۷۳۵ مترمربع زیربنا دارد و شامل ۷۶ مرکز جامع خدمات سلامت، پنج مرکز اورژانس جاده ای، یک مرکز اورژانس هوایی، یک مرکز اورژانس پیش بیمارستانی، چهار آزمایشگاه تشخیصی، توسعه  و تکمیل تختهای بیمارستانی در ۱۵ بیمارستان، هشت خانه بهداشت، دو مرکز آموزش مجازی، ۳۳ پایگاه سلامت، ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی، یک کلینیک ویژه تخصصی و چهار پروژه ستاد مرکزی دانشگاههاستو هدیه ای است از طرف دولت تدبیر و امید که در هفته دولت تقدیم مردم می شود.

برچسب‌ها هفته دولت سید کامل تقوی نژاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هفته دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروژه بهداشتی و درمانی بهره برداری می رسد افتتاح می شود کلینیک ویژه تقوی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با کادر مراکز بهداشت اردبیل اظهار کرد: با توجه به سرانه پایین فضاهای درمانی و بهداشتی در اردبیل توسعه آن‌ها در اولویت برنتمه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه در این راستا در دست اجرا است، گفت: بیمارستان نجف‌زاده یکی از این پروژه‌ها است که در حال حاضر پیشرفت خوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان اردبیل ادامه داد: با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان اردبیل برداشته می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه‌ها به مساُئل اقتصادی گره خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال در حال اجرا است.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه‌کذاران برای توسعه و عمران اردبیل خاطرنشان کرد: در این راستا روند سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

کد خبر 6088396

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود