Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: مطابق با آمار به دست آمده از رهگیری اشتغال، این مرکز موفق به ایجاد اشتغال ۵۵ درصدی مهارت‌آموزان خود شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی زینتی تصریح کرد: سال گذشته از تعداد ۲ هزار و ۸۹ نفر آموزش دیده مهارتی در این مجموعه، باتوجه به شرکت ۷۰ درصدی دانشجویان و دانش آموزان و با توجه به ضرورت داشتن کارت پایان خدمت برای ایجاد اشتغال، تنها ۳۰ درصد افراد مورد رهگیری اشتغال قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از کارآموزان این مرکز در حوزه های مشاغل خانگی، صنعت و کارآفرینی در حال فعالیت در بازار کار هستند و در سال گذشته ۱۸۰ نفر به کاریابی های سطح شهر معرفی شدند. 

زینتی بیان کرد: رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری است که با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی کلیه مهارت آموختگان قبول شده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، سه ماه پس از پایان دوره کارآموزان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: رهگیری اشتغال یکی از طرح‌های مهم و کلیدی سازمان فنی و حرفه ای است که در ایجاد روحیه امید در کارآموزان و رفع موانع اشتغال نقش بسزایی دارد. 

زینتی افزود: از فروردین امسال، علیرغم استقبال نوجوانان و جوانان به بهره‌مندی از خدمات فنی و حرفه‌ای به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، نتوانستیم کلاس‌های حضوری را فعال کنیم. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی کارگاه‌ها به صورت مجازی، انتقال دانش را بر عهده دارند و آزمون‌های تئوری به صورت مجازی برگزار می‌شود تا پس از سفید شدن وضعیت، بتوانیم آزمون‌های عملی را دنبال کنیم. 

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، ۶۰۰ نفر از خدمات مجازی و حضوری این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است