Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ضمن دعوت از متقاضیان اجرای طرح‌های آبیاری نوین برای ارائه درخواست طرح‌های خود، گفت: با توجه به تامین منابع مالی مورد نیاز، مجریان این طرح‌ها تا ۸۵ درصد از هزینه‌ها را به صورت کمک‌های بلا عوض دریافت می‌کنند.

مهدی همتی با تاکید بر نقدی بودن کمک‌ها و شناوری منابع مالی در سطح فارس، عنوان کرد: به منظور اجرای طرح‌های آبیاری نوین تا اطلاع ثانوی امکان برخورداری از این تسهیلات و شرایط وجود دارد از این رو بهره برداران در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، همتی با اشاره به وجود سیستم‌های مختلف در اجرای طرح‌های آبیاری نوین اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها برای اجرای آبیاری تحت فشار قطره‌ای و نواری به ازای هر هکتار ۱۷۰ میلیون ریال یارانه مستقیم پرداخت می‌شود. 

او ضمن بر شمردن مزایای آبیاری‌های بارانی در مزارع مختلف از جمله افزایش عملکرد محصول در واحد سطح به دلیل افزایش فعالیت گیاه به دلیل مرطوب شدن هوا و باز شدن منافذ برگ، افزود: با توجه به بررسی مراجع تصمیم گیرنده به هر هکتار از طرح‌های آبیاری تحت فشار بارانی ۱۰۵ میلیون ریال کمک بلاعوض نقدی پرداخت می‌شود.

همتی بر ضرورت توسعه روز افزون سیستم‌های آبیاری نوین در باغ‌ها و مزارع تاکید و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در باغ‌های مثمر و قدیمی به منظور نوسازی سیستم‌های آبیاری نیز قابلیت اجرا دارد، همچنین به منظور آبیاری در اراضی لب شور نیز می‌توان از سیستم‌های کم فشار بهره برد و به ازای هر هکتار ۵۵ میلیون ریال یارانه دریافت کرد. 

تجهیز ۱۵ هزار هکتار از باغ های قیروکارزین به سیستم های نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین بیان کرد: از سطح بالغ بر ۱۶ هزار هکتار مرکبات و نخیلات این شهرستان قریب به ۱۵ هزار هکتار مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است که بعضا نیاز به نوسازی دارد. 

به گفته همتی، از سطح ده هزار هکتاری مزارع در بیش از چهار هزار هکتار از زراعت‌های شهرستان قیروکارزین تا کنون آبیاری نوین اجرا نشده است که مهم ترین دلایل این محرومیت استفاده از چاه‌های فاقد پروانه بهره برداری یا استفاد از آب‌های جاری رودخانه و چشمه است.

همتی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۰ هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان قیروکارزین مورد مطالعه و طراحی سیستم‌های آبیاری نوین قرار گرفته که در ۸۶ هکتار از آن طرح اجرا و به پایان رسیده و تعهد این شهرستان برای امسال اجرای ۴۵۵ هکتار آبیاری نوین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قیروکارزین آبیاری نوین مهدی همتی آبیاری نوین طرح های آبیاری هزار هکتار طرح ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید

سری جدید برنامه «خوش نمک» از امشب ـ هشتم اردیبهشت‌ ماه ـ پخش خود را در تلویزیون با تغییر مجری‌ آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی شبکه نسیم، سری جدید برنامه «خوش نمک» به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان با اجرای علی فریادی و علی زرگر  با دکور جدید و آیتم‌های متفاوت از شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

پیشتر میلاد صالح‌پور اجرای این برنامه را برعهده داشت و در فصل جدید دو مجری روی آنتن می روند.

در فصل جدید برنامه «خوش نمک» ۶۰ نفر به صورت گروهی به رقابت خواهند پرداخت که هر شب چهار نفر در این برنامه حضور دارند و به صورت گروه دو به دو با چالش خنده، یکی پس از دیگری پیشی می‌گیرند.

همچنین گفتنی است در این فصل تماشاچی‌های حاضر در استودیو به شرکت‌کنندگان رأی خواهند داد تا به مرحله بعد راهی شوند. بازپخش این برنامه در ساعت های دو ۳۰ دقیقه، ۹ صبح و ۱۷ بعدازظهر روز بعد از شبکه نسیم خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد