Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:37:17 GMT

طرح رینگ شبکه آبرسانی استان البرز نیازمند تامین بودجه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۲۱۰

طرح رینگ شبکه آبرسانی استان البرز نیازمند تامین بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهبازی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های برق و آبفای استان البرز که با حضور وزیر نیرو و نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می‌شود.

وی گفت: استان البرز نیازمند ارتقا سرانه‌ها و زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه تأمین نیرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی برای تأمین نیرو در استان صورت گرفته است، گفت: عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت استان البرز سال گذشته آغاز شد و مشابه این پست نیز در زکی آباد مد نظر است که انتظار می‌رود همانند گذشته از سوی وزارت نیرو مساعدت لازم صورت گیرد.

شهبازی اضافه کرد: برای تخصیص آب و پساب و ساماندهی فاضلاب شهرستان‌های فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان نیز نیازمند همکاری وزارت نیرو هستیم.

وی گفت: رینگ شبکه آبرسانی استان البرز نیز در دستور کار قرار دارد و مطالعات آن صورت گرفته که این امر نیز به توجه ویژه وزارت نیرو نیاز دارد.

استاندار البرز افزود: با تصفیه خانه‌ای که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می‌کند از این رو زیرساخت‌ها برای افزایش حق آبه استان البرز از محل سدهای مستقر در استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق صنعتی و تجاری در استان البرز بالا رفته و این بدان معناست که تولید و صنعت در این استان رونق گرفته و رو به افزایش است، گفت: با اعمال محدودیت در واحدهای اداری پر مصرف در حوزه برق، موفق به صرفه جویی ۱۲ درصدی در مصرف برق شدیم.

استاندار البرز افزود: امروز نیز به مناسبت هفته دولت پویش الف_ ب_ ایران همزمان در سراسر کشور از استان البرز به صورت ویدئو کنفرانس با پروژه‌هایی با اعتبار بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برگزار شد و این پروژه‌ها در استان البرز به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهبازی گفت: به مناسبت هفته دولت در البرز ۳۰۹ پروژه که ۲۴۶ پروژه در بخش دولتی و ۶۳ پروژه در بخش خصوصی پیش بینی شده که با اعتباری حدود چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۸۵ درصدی اعتبارات بودیم.

کد خبر 5007965

منبع: مهر

کلیدواژه: طالقان استاندار البرز ساوجبلاغ استان البرز مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک