Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین طرح مرغ تخم گذار کشور و خاور میانه با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی کشور و استاندار گلستان در گنبد کاووس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبد کاووس؛ روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی کشور در حاشیه آیین افتتاح  بزرگترین طرح مرغ تخم گذار خاور میانه در گنبد کاووس در خصوص حمایت های بانک کشاورزی در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: بانک کشاورزی سعی میکند از کشاورزان و تلاش آنان در جهت خود کفایی کشور حمایت نماید و در جهت همین حمایت ها امروز شاهد افتتاح فاز سوم بزرگترین طرح مرغ تخم گزار کشور و  خاور میانه در گنبد کاووس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانک کشاورزی قدم های موثری در جهت مکانیزاسیون کشاورزی، ایجاد واحد ها و گلخانه های بزرگ در همه استان ها و همچنین گلستان و پرداخت تسهیلات برداشته شده است که امسال نیز با حمایت منابع صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای گلخانه ها در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: سال گذشته 530 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم اما خوشبختانه امسال این مبلغ در مرز 600 هزار میلیارد ریال قرار دارد.

خدارحمی گفت: با منابع تجهیز شده و کمک صندوق توسعه ملی حمایت خوبی از بخش کشاورزی و  طرح های نو آورانه و دانش بنیان بخش کشاورزی انجام خواهیم داد.

گفتنی است در سفر روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به گلستان تکمیل زنجیره تولید فرآورده‌های لبنی هلدینگ صباح در آزادشهر و زنجیره مرغ شرکت کاسپین چیکا در گنبدکاووس (بزرگترین طرح مرغ تخم گذار کشور و خاور میانه) و برخی پروژه های دیگر در گلستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان گنبد کاووس بانک کشاورزی خاور میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، دو بنای تاریخی در دو شهر و دو کشور هستند که شباهت زیادی دارند معماری دو بنا یکی در ترکمنستان و دیگری در شهر زنجان کشور ایران یکی از دهها ویژگی مشترک معماری، هنر و فرهنگی بین این دو کشور است.

آرامگاه سلطان احمد سنجر در شهر مرو کشور ترکمنستان واقع شده است این آرامگاه ۲۷ متر بلندی دارد و طول و عرض آن ۱۷ متر است. دیوارهای آن هم ۱۴ متر بلندی دارد ولی درون آن هیچ تزئیناتی ندارد. این آرامگاه یکی از بزرگترین مقبره‌های سلجوقی بوده و یک گنبد آبی با آجر لعاب هم داشته است. در کنارش مسجد و قصر و حیاط هم وجود داشته است.

در شهر زنجان نیز بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین، باشکوه‌ترین گنبد یا آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) هشتمین سلطان مغول وجود دارد. این بنا اولین گنبد بزرگ آجری جهان است و ۴۸ متر ارتفاع دارد. گنبد از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ پوشیده و سقف داخل آن بالا با گچ‌بری‌ها و آجرهای رنگارنگ تزئین شده است.

هر دو بنا آرامگاه هستند. یکی مقبره هشتمین سلطان مغول در زنجان و دیگری نهمین سلطان امپراتوری سلجوقی در مرو. هر دو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

بنای گنبد سلطانیه با الهام از معماری مقبره سلطان سنجر سلجوقی در دوره ایلخانی ساخته شده است. با این تفاوت که مقبره سلطان سنجر دارای پلان مربع است در حالی که سلطانیه هشت ضلعی ساخته شده است.

مقبره سلطان سنجر سلجوقی فارغ از تزئینات است اما گنبد سلطانیه با کتیبه‌ها و نقوش هندسی مختلف آراسته شده است.

همچنین هر دو بنا گنبد دو پوسته آجری دارند، در نمای بیرونی دو بنا نیز شباهت‌هایی دیده می‌شود.

کد خبر 6089699 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران