Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تکمیل حلقه‌های متعدد زنجیره تولید با راه‌اندازی واحدهای فراوری شیر میباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان، ابراهیم خاوازی صبح امروز سه شنبه 4 مرداد در سفر به استان گلستان برای افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در هفته دولت در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: تولیدات کشاورزی کشور در هفت سال گذشته از 97 میلیون تن به 130 میلیون تن تا پایان سال 99 افزایش خواهد یافت  که امیدواریم این میزان تا پایان دولت دوازدهم به عدد 132 میلیون تن میرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید شیر یکی از بهترین تولیدات بسیار خوب کشور است که قریب بر 11 میلیون تن در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در هفت سال گذشته این عدد از حدود 8.2 میلیون تن به 11 میلیون تن افزایش پیدا کرده است که هدف وزارت جهاد کشاورزی تثبیت این مقدار شیر است که با استفاده از  850 الی 900 هزار تن از این شیردر عملیات فرآوری تقریبا حدود 400 الی 450 هزار تن محصولات لبنی تولید میشود.

خاوازی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تکمیل حلقه‌های متعدد زنجیره تولید با راه‌اندازی واحدهای فراوری شیر میباشد.

خاوازی افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی را موجب  ایجاد ضایعات کمتر و افزایش میزان سودآوری کشاورزان در طول زنجیره دانست و گفت: در هفت سال گذشته بیش از یک هزار و 600 واحد فرآوری محصولات مختلف کشاورزی به این بخش اضافه شد و نزدیک بر 2 میلیون تن مواد خام را نسبت به سالهای گذشته به ظرفیت فراوری اضافه شده است.

خاوازی در پایان بیان داشت: یکی از بزرگترین واحدهای مرغ تخم‌گذار در خاورمیان با ظرفیت 3 میلیون قطعه امروز در استان گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان جهاد کشاورزی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی