Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:32:20 GMT

هند کل تولید ذغال سنگ و آنتراسیت روسیه را وارد می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۳۳۸

هند کل تولید ذغال سنگ و آنتراسیت روسیه را وارد می‌کند

دولت هند قصد دارد تا واردات ذغال سنگ کک، آنتراسیت و ذغال سنگ فرآوری شده خود را از روسیه به ۴۰ میلیون تن در سال افزایش دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دولت هند قصد دارد تا واردات ذغال سنگ کک، آنتراسیت و ذغال سنگ فرآوری شده خود را از روسیه را به 40 میلیون تن در سال افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع با ارزش حدود 4.5 میلیارد دلار برای تأمین نیازهای صنعت فولاد هند در نظر گرفته شده است.

این خبر نخستین بار روز دوشنبه توسط روزنامه اقتصادی کومرسانت گزارش شده است. به گفته منابع این روزنامه، آناتولی یانوفسکی، معاون وزیر انرژی روسیه گفت که درباره این موضوع قبلاً با وزارت فولاد هند صحبت شده است.

هند و روسیه قرارداد بلندمدت خرید نفت امضا می‌کنندحذف دلار آمریکا از معاملات تسلیحاتی هند و روسیه

این وزارتخانه معتقد است که روسیه می تواند حجم مورد نظر را تحویل دهد، و صادرات روسیه می تواند با ذغال سنگ استرالیا رقابت کند.

بر اساس قیمت ذغال سنگ کک در ماه ژوئیه که حدود 113 دلار در هر تن بود، واردات 40 میلیون تن برای هند حدود 4.5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

در حال حاضر روسیه کمتر از 1 میلیون تن ذغال سنگ متالورژی به هند صادر می کند در حالی که کل صادرات روسیه از این محصول در حدود 46 میلیون تن است.

بنابراین هند می تواند تقریباً تمام صادرات ذغال سنگ روسیه را که برای تولید اولیه فولاد ضروری است، وارد کند و به یکی از بزرگترین بازارها برای تولیدکنندگان ذغال سنگ روسیه تبدیل شود.

یک منبع به کومرسانت گفت که دهلی نو قصد دارد تولید فولاد را افزایش دهد اما فاقد ذغال سنگ متالورژی است.

انتهای پیام/

 

R1016170/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" معادن ذغال سنگ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" معادن ذغال سنگ پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۲ کاهش ۲۵ درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیر/ ۶۰۰ هزار تومان از جیب هر کارگر پرید ۳ افزایش ۷برابری ظرفیت هسته معاملات بورس/ عضو هیئت مدیره بورس تهران اذعان کرد: دونوبت‌شدن معاملات عامل ریزش بازار بود ۴ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۳؛آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۵ گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد ۶ چرا برنج خارجی گران شد؟ ۷ اختصاصی|جزئیات هزینه تولید هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی جدید منتشر شد+ جدول ۸ همتی: در حال خروج از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم مهمترین اخبار اقتصادی گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد فراخوان پذیره نویسی ETF پالایشی از فردا/ هر کد ملی حداکثر ۵ میلیون تومان افزایش ۷برابری ظرفیت هسته معاملات بورس/ عضو هیئت مدیره بورس تهران اذعان کرد: دونوبت‌شدن معاملات عامل ریزش بازار بود ترمز رشد پایه پولی و نقدینگی کشیده شد؟! مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد لبنان | از کشف ۷۹ کانتینر مواد خطرناک در بندر تا تلاش برای کاهش پیامدهای روانی انفجار بر مردم صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس/‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه معادن ذغال سنگ اخبار روسیه معادن ذغال سنگ میلیون تن ذغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!

به گزارش خبرآنلاین ،در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۴ درصدی، معادل ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۸ درصدی (معادل ۶ هزار و ۳۲۱ واحد) تا پله ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه شنبه بورس، خبر از خروج ۲۳۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاید اگر دنبال بهترین کلمه برای توصیف معاملات بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بگردید، فرسایشی و خسته‌کننده کلمات متناسبی برای این مقصود به شمار رود. در همین حین، معاملات بازارهای طلا و ارز جان دوباره‌ای گرفته است.

ربع‌سکه برای اولین بار از هفته گذشته بالاتر از سطح ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز پس از اصلاح تندوتیز دلار تا محدوده ۶۰ هزار تومانی، اهالی این بازار شاهد برگشت قیمت هستند. این موضوع در کنار عملکرد ضعیف نماگرهای بازار سهام، تالار شیشه‌ای را در رقابت بازدهی هفتگی در جایگاه‌ آخر قرار داده است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران انتظار دارند اوضاع معاملات با اصلاح بند س ماده ۶ قانون بودجه بهبود پیدا کند. همچنین محرک دیگری که بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد تعیین تکلیف وضعیت دلار نیماست. در صورتی که گپ میان دلار نیما و آزاد کاهش یابد، یا حداقل در مسیر کاهش قرار گیرد، تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، بدون مشخص شدن ابهاماتی که در ذهن سهامداران راجع به سقف مالیات و وضعیت دلار نیما وجود دارد، نمی‌توان انتظار متحول شدن وضعیت بازار را در روز پایانی هفته داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901504

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو