Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا؛ وقوع نهمین آتش‌سوزی در میانکاله در سال 99 شائبه‌های زیادی را در این خصوص ایجاد کرد، تا جایی که معاون محیط زیست مازندران خبر از عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها داد و اسماعیل کهرم، متخصص حوزه محیط زیست نیز بر این باور بود که برخی از این آتش سوزی‌ها مربوط به اختلافات بر سر کشت ماده مخدر ماری جوانا در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلافات که به نحوی در تمامی زمینه‌ها گریبان این زیست بوم نادر را گرفته و حتی آب این منطقه را به سمت شور شدن و مسمومیت سوق داده است.

زمان رضا احمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر در این خصوص گفت: آتش‌سوزی آخر که در میانکاله رقم خورد ارتباطی با کشت ماری جوانا در این مطقه ندارد اما در سال گذشته شاهد چنین اتفاقی بودیم. در بررسی کاملی که از منطقه به عمل آمد هیچ نشانه‌ای از ماری جوانا رصد نشد.

او افزود: در سال گذشته مواردی رصد شد که برخی متخلفین زمین‌های کوچک در ابعاد 100 متر را برای کشت این ماده مخدر به کار گرفته‌اند. طبق تحقیقات انجام شده در سال 99 کشت ماری جوانا رصد نشده، اما در سال 98 با همکاری نیروهای انتظامی چند مزرعه کوچک ماری جوانا در میانکاله معدوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اشاره به از بین رفتن برخی گونه‌های جانوری در آتش‌سوزی اخیر میانکاله اذعان کرد: در این آتش‌سوزی خزندگان زیادی از بین رفتند. لاک‌پشت و برخی گونه‌های مار بیشترین فراوانی را در این میان داشتند اما از تعداد تلفات این دو گونه آماری در دست نیست. این حیوانات به قدری از بین رفته بودند که نوع دقیق آن‌ها نیز قابل شناسایی نبود.

کد خبر 543536 برچسب‌ها محیط زیست جنگل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست جنگل ماری جوانا محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم