Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@21:12:54 GMT

با فروش حتی یک پیچ از اف-۳۵ به امارات مخالفیم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۴۲۴

به گزارش فارس، در ادامه اظهار نظرهای متناقض درباره وجود بندی در توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو مبنی بر فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» به امارات، امروز یک وزیر صهیونیست از تداوم مخالفت تل‌آویو با این موضوع گفت.

به نوشته رسانه های صهیونیستی، «تساحی هانقبی» وزیر امور شهرک‌ها در کابینه تل‌اویو امروز (سه‌شنبه) در یک مصاحبه رادیویی گفت: «اسرائیل با فروش حتی یک پیچ از اف-۳۵ به امارات مخالفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این موضوع را برای کنگره آمریکا نیز شفاف‌سازی خواهیم کرد».

هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: «[توافق] عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات عربی متحده شامل یک بند محرمانه است که راه را برای فروش جنگنده‌های استراتژیک اف-۳۵ و فناوری پیشرفته پهپاد آمریکا به این کشور [حاشیه] خلیج [فارس] هموار می‌کند».

پیش از این گانتز و «گابی اشکنازی» خوزیر ارجه رژیم صهیونیستی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از توافقی برای فروش جنگنده‌های نسل جدید آمریکایی به امارات، تاکید کردند برتری هوایی تل‌آویو باید در منطقه حفظ شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است