Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:22:43 GMT

آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تشریح شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۷۸۰

آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تشریح شد

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان" را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

روح‌الله بابایی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با نمایندگانی از سازمان تأمین اجتماعی، مرکز پژوهش‌‌های مجلس و نیز نمایندگان کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به منظور افزایش قدرت خرید بازنشستگان و نیز در راستای توزیع عدالت در درآمد و حقوق و دستمزد در قالب قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شده و دولت مکلف به اجرای آن است.

پیگیری قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلسخبرهای خوش نماینده مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگاننظارت مجلس بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تقویت می‎‌شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از اهداف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را نزدیک کردن سطوح مختلف درآمدی و متناسب با  شاخص‌های تورم عنوان کرد و گفت: یکی از سؤالات جدی ما از دولت و به‌خصوص سازمان برنامه و بودجه این است که بالاخره قصد دارند قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنند یا خیر؟

بابایی اضافه کرد: آن طور که ما طی جلسات با نمایندگانی از تأمین اجتماعی داشته‌ایم، متوجه شدیم که این سازمان از محل منابع تامین اجتماعی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کرده است چرا که دولت اعلام کرده که منابع لازم برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق و دستمزد را در اختیار ندارد!

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتفی شده است یا خیر اظهار داشت: این مسئله، ابهامی است که باید به آن پاسخ داده شود و هنوز فضای روشنی نیز برای ما در مجلس برای پاسخ به این پرسش وجود ندارد.

  سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرار است پس از تعطیلات مجلس و بازگشت نمایندگان از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه‌، نشستی با حضور نمایندگانی از سازمان تأمین اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و نیز دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس برای تعین تکلیف اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داشته باشیم.

به گزارش تسنیم؛ مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی پیش از این در تشریح جزئیاتی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفته بود "در سال 98 افراد دارای 35 سال سابقه حداقل‌بگیر یک میلیون و 670 هزار تومان دریافتی داشتند که با طرح متناسب‌سازی به 3 میلیون تومان می‌رسد و این به معنی این است که حقوق‌شان 80 درصد افزایش می‌یابد  همچنین حقوق افراد با 30 سال سابقه به 2 میلیون و 800 هزار تومان و با افزایش 68 درصدی بوده است؛ حقوق افراد با 25 سال سابقه و حداقل بگیر به 2 میلیون و 491 هزار تومان یعنی افزایش 50 درصدی می‌رسد و حقوق افراد با 20 سال سابقه به 2 میلیون و 421 هزار و 25 درصد رشد خواهد رسید؛ حقوق افراد با 15 سال سابقه  با 24 درصد افزایش و به 2 میلیون و 348 هزار تومان و حقوق  افراد با 10 سال سابقه حداقل 41 درصد و به 2میلیون و 343هزار تومان می‌رسد".

انتهای پیام/

R1011202/P/S2,25/CT1 بیشتر بخوانید... نظارت مجلس بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تقویت می‎‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نظارت مجلس بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تقویت می‎‌شود مهمترین اخبار اجتماعی برای پرداخت میلیاردی به "ویلموتس" مشکلی نداریم اما برای ازدواج جوانان و فرزندآوری اعتبار نداریم! آخرین وضعیت "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان" تشریح شد آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از ۱۵ شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی فیلم// هشدار صریح مقام معظم رهبری درباره "سقط جنین" مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد اعلام اسامی و میزان محکومیت متهمان اقتصادی/خروج ۹۵ هزار زندانی از زندان‌ها در موج دوم مرخصی‌ها یک اتفاق بزرگ در گوهرسنگ‌ها با اشتغال ۵۰۰هزار نفری/غریب‌پور: برای رفع دغدغه رهبری در خام فروشی از ۹ماه پیش اقدام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان متناسب سازی حقوق بازنشستگان کمیسیون اجتماعی مجلس تأمین اجتماعی حقوق افراد 2 میلیون آخرین وضعیت هزار تومان سال سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی

محمود رشیدی اقدم مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان که در زمینه موادغذایی هستند، گفت : در یکی از این طرح‌ها قرار است سرمایه‌گذار خارجی در زمینه فرآوری سیب‌زمینی و تولید چیپس در استان فعالیت کند.

وی رقم این سرمایه‌گذاری که با مشارکت یک سرمایه‌گذار عراقی انجام شده را حدود ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این پروژه در شهرک صنعتی دالاهو آغاز شده، سوله واحد ساخته شده و اکنون در مرحله ورود تجهیزات و ماشین‌آلات است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه مشکلی پیش‌روی ورود تجهیزات و ماشین‌آلات نباشد، این واحد تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه دارد.

به گفته رشیدی اقدم، تولیدات این واحد صادرات محور بوده و عمدتا با رویکرد صادرات به کشور‌های دیگر از جمله عراق است.

وی یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه صنایع غذایی که در کرمانشاه در دست اقدام است را تولید ماکارونی با مشارکت یک سرمایه‌گذار ایرانی که مقیم انگلیس است اعلام کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز چهار میلیون دلار برآورد شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد قرار است در شهرک صنعتی قصرشیرین احداث شود و زمین آن نیز واگذار شده، تاکید کرد: این طرح اکنون در مرحله اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد و بنا به گفته سرمایه‌گذار تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

رشیدی اقدم تاکید کرد: به محض اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، کار‌های این واحد نیز آغاز خواهد شد و زمانی که به بهره‌برداری برسد، ۱۲۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج | گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • تشریح وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالجش
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟