Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:08:07 GMT

فشار موساد برای فروش سلاح های پیشرفته به امارات

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۷۹۶

فشار موساد برای فروش سلاح های پیشرفته به امارات

روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد، موساد سالهاست که با آگاهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزارت امنیت داخلی را برای کاهش محدودیت های فروش سلاح های پیشرفته به امارات تحت فشار قرار داده اما این وزارتخانه با این معاملات مخالفت کرده است.

به گزارش ایسنا، در گزارشی که در این روزنامه منتشر شده، آمده است، مساله فروش سلاح پیشرفته به امارات عملا از سال ۲۰۱۰ پس از ترور محمد المبحوح، از رهبران حماس در یکی از هتل های دبی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، تمیر باردو، رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در آن زمان به امارات فرستاده شد تا بحران میان دو طرف را حل کند و شرط امارات برای حل بحران تجهیز این کشور به تسلیحات بود. این در حالی است که در لیست های فروش سلاح های تهاجمی پیشرفته رژیم صهیونیستی امارات جزء کشورهایی است که به دلیل ترس از قرار گرفتن این تسلیحات در اختیار طرف های متخاصم نمی توان به این کشور سلاح فروخت.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع امنیتی نوشت، امارات بیشتر از هشت سال است که سامانه ها و تجهیزات نظامی از اسرائیل دریافت می کند و موساد از دو سال پیش برای فروش سامانه های تسلیحاتی غیر قابل رصد و فروش موشک های اسرائیلی فشار می آورد.

در ادامه این گزارش آمده است که یوسی کوهن، رئیس فعلی موساد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزارت امنیت داخلی خواسته اند برای فروش سلاح های پیشرفته به امارات در راستای تلاش ها برای دستیابی به توافق اسرائیلی-اماراتی و نیز به دلایل اقتصادی تسهیلات بیشتری بدهد.

روزنامه اسرائیلی پیش از این هم فاش کرد، رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات برای دستیابی به توافق مذکور مخالفت خود را با فروش جنگنده های اف۳۵ به امارات پس گرفته است. این در حالی است که تل آویو فروش این جنگنده ها به ابوظبی را تهدیدی بر برتری نظامی خود در منطقه می داند.

نتانیاهو در ابتدا تلاش داشت این خبر را تکذیب و موضع رسمی رژیم صهیونیستی را تکرار کند که این رژیم همانند گذشته با تهدید برتری نظامی خود بر کشورهای عربی مخالفت خواهد کرد.

وی روز دوشنبه در نشست خبری  مشترک با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد، معامله تسلیحاتی میان امارات و آمریکا ممکن است بخشی از توافق با امارات نباشد و رژیم صهیونیستی بر موضع دیرینه خود درباره منع فروش سلاحی از این قبیل به کشورهای عربی اصرار دارد و آمریکا در طول ۴۰ سال اخیر به دنبال تثبیت این اصل بوده است. پامپئو نیز اعلام کرد، آمریکا به این اصل پایبند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات پیشرفته به امارات رژیم صهیونیستی فروش سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 847435 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا سلاح فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین