Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:39:55 GMT

معاون وزیر صمت: فولاد ایران ۱۰ درصد رشد مثبت داشته است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۸۶۵

معاون وزیر صمت: فولاد ایران ۱۰ درصد رشد مثبت داشته است

به گزارش ایرنا "خداد غریب پور" روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از مجتمع آهن اسفنجی اردکان یزد که از طریق تماس ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت و با بیان اینکه خبرها در حوزه معدن و صنایع معدنی امیدوار کننده است افزود: این آمار بیانگر این است که ایران در تولید فولاد نسبت به دنیا ۱۶ درصد رشد مثبت داشته است و کشورهای ویتنام و چین هم با  تولید ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶  و ۱.۶ درصد رشد مثبت با فاصله زیاد بعد از ایران قرار گرفتند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: میانگین فولاد دنیا با ظرفیت ۸۷۰ میلیون تن، نسبت به ۶ ماهه  سال ۲۰۱۹ منفی بوده و این حاکی از این است که کشور ایران در حوزه معدنی، صنایع معدنی و دور زدن تحریم ها موفق بوده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با تدابیری که این ستاد در کشور اتخاذ کرد جهش تولید مورد نظر مقام معطم رهبری با وجود شیوع کرونا در کشور در این بخش محقق شد بطوریکه در سالجاری افزون بر ۹ میلیون تن شمش در کشور تولید که با رشد ۹ درصد روبرو بوده است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده در زمینه تولید آهن اسفنجی ۱۲ درصد ، محصولات فولادی پنج درصد و مس و آلومینیوم هم رشد قابل توجهی داشتیم و این آمار نشان از این است که در جهش تولید موفق عمل کردیم. 

وی اضافه کرد: اگر سیاست‌ها و تدابیر ستاد مقابله به کرونا نبود قطعا به این میزان موفقیت دست نمی یافتیم؛ واحدها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تولید ادامه دادند.

غریب پور تصریح کرد: طبق آماری که از مجتمع فولادی اردکان گرفته شده تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در این مجتمع گزارش نشده و تمام دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی توسط پرسنل رعایت شده و خوشبختانه روند تولید در واحدهای معدنی و صنعتی امیدوار کننده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه نگاه ما تدوام و جهش تولید و استمرار سیاست‌های رییس جمهوری مبنی  دولت اقتصادی در بخش‌های تولیدی است گفت: با تدابیر خاصی که در ایمیدرو اندیشیده شد تحریم ها بی اثر شد در این زمینه یک مدل ترکیبی تولید و تجاری طراحی گردید که در این مدل مواد اولیه مورد نیاز صنعت تامین و زمینه صادرات فراهم شد.

غریب پور ادامه داد: در زنجیره فولاد اتفاقات بسیار بزرگ رقم خورده است در گندله نسبت به دوره پایانی دولت یازدهم ۲۰۰ درصد رشد تولید داشتیم و امسال ۱۸ میلیون تن به ظرفیت گندله و  ۱۰ میلیون تن به ظرفیت کنسانتره کشور اضافه می شود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کشور افزود: با بهره برداری از آهن اسفنجی مجتمع فولادی اردکان ظرفیت آهن اسنفجی کشور افزون بر ۳۶ میلیون تن شد. 

مجتمع تولید آهن اسفنجی اردکان یزد در زمینی به مساحت پنج میلیون و یکصد هزار متر مربع و با زیربنای یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع افتتاح شد؛ این مجتمع به منظور تأمین بخشی از نیاز داخلی خوراک کارخانه های فولادسازی و نیز زنجیره کامل تولید شامل واحدهای کنسانتره، گندله سازی ، تولید آهن اسفنجی ، ذوب و فولاد و کارخانه نورد فعالیت خواهد کرد.

ظرفیت سالانه تولید مجتمع مورد اشاره که با سرمایه گذاری ثابت ۷۵ میلیون دلار به بهره برداری رسید ۹۶۰ هزار تن اعلام شد و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت مستقیم فراهم کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها هفته دولت یزد صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت یزد صمت هفته دولت یزد صمت تولید آهن اسفنجی میلیون تن درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق