Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین پست اینستاگرامی خود، مطلبی را با عنوان «مرکز ملی تبادل اطلاعات» منتشر کرد و نوشت:

"اغلب مراجعه‌ها به دستگاه‌های دولتی، در حقیقت گرفتن استعلام‌هایی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی قرار است یک مجوز گرفته شود؛ لازم است تا شهروند متقاضی انبوهی از استعلام‌ها را به دستگاه ارائه‌دهنده مجوز ارائه نماید. به این ترتیب است که ارتباط میان دستگاه‌های دولتی ضرورت پیدا می‌کند.

‌در حقیقت آن چیزی که تراکنش الکترونیکی میان دستگاه‌ها نامیده می‌شود؛ نوعی از استعلام یا دریافت اطلاعات در خصوص یک موضوع خاص، از یک دستگاه دولتی، و توسط دستگاه دولتی دیگر است. به این ترتیب این بیت‌های اطلاعاتی هستند که به جای شهروندان پرونده به دست از یک اتاق به اتاق دیگر سر می‌زنند. همین بیت‌های اطلاعاتی را می‌توانیم تصور کنیم در خیال خودمان که از طرف ما اجیر شده‌اند؛ بروند دنبال کارهای اداری‌مان از این سازمان به آن سازمان!

برای من همین تصور خنده‌دار و خیال‌پردازانه کافی است تا بیشتر و بیشتر انرژی بگیرم برای افزایش تراکنش‌های الکترونیکی میان سازمان‌ها.

‌نمودار بالا روند رشد ۲ساله اخیر در تبادل داده میان سازمان‌های مختلف است؛ تبادل داده‌ای که در مرکز ملی تبادل اطلاعات یا NIX انجام می‌شود. رشدی در حدود ۱۷برابر در عرض دو سال شاید از یک طرف برایم خوشحالی باشد؛ اما از طرف دیگر همین رشد هم برایم ناراحتی دارد؛ چون فکر می‌کنم شاید در دنیایی موازی این رشد می‌توانست ۱۰۰ برابری هم باشد! دنیای با قواعدی دیگر.

حالا در هر ماه ۱۲۰ میلیون مراجعه است که کم شده است؛ روزی ۴میلیون مراجعه. با همین‌ها می‌شود دل‌خوش بود."

بیشتر بخوانید

اولین تصاویر از مراکز داده شبکه ملی اطلاعات خدمات دولت الکترونیک بیشترین سهم را در شبکه ملی اطلاعات دارد نشست بررسی وضعیت دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت برگزار شد

در ادامه این پست اینستاگرامی ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سوال چند کاربر فضای مجازی به شرح زیر پاسخ داد:

**"باسلام و خدا قوت. نمودار نشان میده آدر ماه بیشترین رشد را داریم و این نیاز به تحلیل دارد که چه چیزی باعث این همه تبادل در آذر ماه می‌شود. متاسفانه هنوز پنجره واحد شکل نگرفته و هنوز هم باید اداره به اداره پیش بریم. بنظرم قبل از سیستمی کردن اصلاح فرایند و ساختار باید رخ بده نه اینکه وضع موجود سیستمی. "

"دلیل آذرماه۹۷ به خاطر طرح کارت‌بانکی جایگزین کارت سوخت بود، که متاسفانه نیرو‌های ریسک‌گریز از اجرایی‌شدن آن در آن زمان گریزان بودند، هرچند یک سال و نیم پس از آن متوجه شدند طرحی با کمترین مشکل بود. "

**"مطلبق برنامه ششم توسعه کشور راه اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات جزو وظایف وزارت ارتباطات بود که در دوران آقای واعظی به سازمان فناوری اطلاعات که ریاست آن به عهده آقای جهانگرد بود واگذار شد که در آن زمان تکمیل و راه اندازی شد، پس از آقای سرایان رئیس سازمان شد که او نیز پی گیر توسعه این مرکز بود و سپس آقای ناظمی به ریاست سازمان منصوب شد که او نیز در توسعه و بهره برداری از این مرکز تلاش بسیار کرده است."

"در حقیقت ایجاد زیرساخت آن در دوره‌های قبل از ما شروع شد. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز ملی تبادل اطلاعات تراکنش الکترونیکی مرکز ملی تبادل اطلاعات مرکز ملی تبادل اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات خدمات دولت مرکز ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه فراق از تحصیل

  این تعداد بنا به گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۹۳۰ هزار دانش‌آموز رسیده است. در همین گزارش اشاره شده ‌یکی از معضلات اصلی در مواجهه با این مسأله، فقدان آمار جامع و شفاف از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنان است.به همین دلیل گمانه‌زنی و فرضیه‌پردازی درباره علت‌های پدیده بازماندگی از تحصیل همچنان ادامه دارد. برخی تفاوت بازماندگی از تحصیل در میان دختر و پسر را قابل توجه نمی‌دانند، در حالی‌که عده‌ای  آن را مؤثر می‌دانند و بعضی‌ها نیز عوامل آن را بسته به منطقه، جنس، مقطع تحصیلی و... متنوع می‌دانند. مثلا ممکن است در یک منطقه فرهنگ طایفه‌گرایی و نگاه‌های جنسیتی باعث بازماندگی از تحصیل شده باشد اما در منطقه‌ای دیگر وضعیت اقتصادی و چند‌زبانه‌بودن کودک در بازماندنش از تحصیل مؤثر باشد. در مطالعات مربوط به بازماندگی از تحصیل، معمولا از دو پدیده «بازماندن از تحصیل» و «ترک‌تحصیل» برای کسانی که در سن تحصیل قرار دارند(جمعیت لازم‌التعلیم) صحبت می‌شود. برای هر دو پدیده نیز در یک دهه اخیر آمار گوناگونی ارائه شده‌است. به‌‌عنوان نمونه برای «بازماندن از تحصیل» در۱۰سال اخیر به اعداد متنوعی از صدهاهزار تا چندمیلیون نفر اشاره شده است. بخشی از این گوناگونی در آمار ناشی از شیوه محاسبه سن در جمعیت لازم‌التعلیم است. مقایسه سرشماری‌های اخیر نشان می‌دهد که بازماندگی از تحصیل در نیمه دوم دهه۸۰و نیمه اول دهه۹۰ روندی نزولی داشته است اما چنانچه از مطالعات اخیر مانند گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بر‌می‌آید احتمالا در نیمه دوم دهه‌۹۰ و سال‌های بعد از آن، تغییر جهت داده و روند افزایشی پیدا کرده است. همین مسأله یک‌بار دیگر پژوهشگران را به جست‌وجو برای پی‌بردن به عوامل و زمینه‌های مؤثر در بروز آن فراخوانده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • قصه فراق از تحصیل
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر