Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:40:33 GMT

ابتلای مجددِ بیمار هنگ‌کنگی به کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۹۰۴

ابتلای مجددِ بیمار هنگ‌کنگی به کووید-۱۹

پزشکان اعلام کردند: یک بیمار در هنگ کنگ طی سال جاری دو بار به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

به گزارش ایسنا، طبق تحقیقات اولیه این مرد ۳۳ ساله که در هنگ کنگ زندگی می‌کند امسال دو بار به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

تیمی از محققان دانشگاه هنگ کنگ اعلام کردند: این بیمار در نوبتِ اولِ ابتلا به این بیماری با علائمی مواجه بوده اما در نوبت دوم، علائم واضحی از بیماری کووید-۱۹ در او مشاهده نشده، هرچند عفونت در بدنش وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها حاکی از آن است که این بیمار ۱۴۲ روز پس از آنکه برای اولین بار به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد مجدد به کروناویروس آلوده شده است.

در بار نخست ابتلا به این بیماری، علائمی از سرفه، گلو درد، تب و سردرد برای مدت سه روز در او مشاهده شده است. نتیجه آزمایش کرونای او در بیست و ششم ماه مارس مثبت بوده است.

در بار دوم ابتلا به کووید-۱۹، این بیمار هنگام بازگشت از اسپانیا به هنگ کنگ و در چکاپ‌های فرودگاهِ این کشور متوجه می‌شود که برای دومین بار به کروناویروس آلوده شده است. این مرد مجدد در بیمارستان بستری شده اما ناقل خاموش بیماری بوده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، به گفته محققان هنگ کنگی، این بیمار ۴.۵ ماه پس از ابتلای نخست به این بیماری مجدد به کروناویروس آلوده شد. بنابراین می‌توان گفت در این بیمار "مصونیتِ ناشی از ابتلای نخست" برای مدت زمان کوتاهی ادامه داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ کروناویروس کرونا در جهان کووید 19 بیماری کووید ۱۹ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، راشدی رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: از سال گذشته ۷۶۰ بیمار در این مرکز ویزیت شدند و پرونده برای آنها تشکیل شده است.
وی افزود: مزیت این مرکز این است که همکاران ما جویا و پیگیرحال بیماران هستند و اگر امکان آمدن نداشته باشند همکاران ما به منزل بیمار رجوع می‌کنند و روند درمان انجام می‌شود.
وی گفت: تمام مراکز درمانی در سطح شهر و روستا که اختلالات روانی دارند به این مرکز تخصصی معرفی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال