Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:05:09 GMT

شورای صیانت از حریم پایتخت ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۹۰۷

شورای صیانت از حریم پایتخت ایجاد شود

به گزارش ایرنا؛ «محمدسالاری» روز سه‌شنبه با اشاره به نامه یکی از مقامات قضایی در خصوص حریم پایتخت، گفت: برغم حمایت هایی که مقامات قضایی و سازمان بازرسی کل کشور از شهرداری تهران در صیانت و حفاظت از حریم پایتخت به مساحت ۶ هزار کیلومتر مربع انجام داده اند اما اخیرا یکی از مقامات محترم قضایی به استناد یکسری قوانین و بدون توجه به دیگر قوانین موجود، نامه ای را نوشته اند که منجر به رهاشدگی حریم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون شهرهای اقماری که طرح هادی و طرح تفصیلی آن ها پر شده است، اقدام به ساخت و ساز در مزارع، دشتستان ها، رودخانه ها و کوهستان ها کرده اند.

سالاری ادامه داد: البته مدیرکل حریم و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تعاملاتی را با قوه قضاییه آغاز کرده اند که موثر هم بوده اما هنوز آن نامه، کن لم یکن نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت حفاظت و صیانت از حریم، اظهار داشت: سیر تاریخی نشان می دهد که حریم همچنان در حال از دست رفتن است و دلیل آن هم وجود قوانین متعدد از جمله قانون تقسیمات کشوری، قانون تعاریف حریم و در حوزه کالبدی هم سند راهبردی حریم پایتخت با مساحت ۵۹۱۸ کیلومتر مربع و قانون نظارت بر گسترش شهر تهران است که وقتی این قوانین را کنار هم می گذاریم با هم همخوانی و تطبیق ندارند و شرح وظایف وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تبیین نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به سند مجموعه شهری که توسط دولت اصلاحات تهیه شده و در آن بر مدیریت و برنامه ریزی برای شهر تهران و شهرهای اقماری ذیل یک نهاد سیاستگذاری تاکید شده، توجه نمی شود.  

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت صیانت و حفاظت از حریم، اظهار داشت: مقام محترم قضایی طی نامه ای با استناداتی به قانون تقسیمات کشوری اشاره کرده اند که حریم تهران ۱۳۰۰ کیلومتر است و فقط در همین محدوده می تواند فعالیت کند و خارج از آن نمی تواند اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کند و  حضور شهرداری تهران را خارج از مرز تقسیمات کشوری، غیرقانونی دانسته و عنوان شده که فرمانداری های دیگر می توانند از شهرداری شکایت کنند، از طرفی هم به عدم اجرای طرح راهبردی حریم اشاره کرده است.  

سالاری افزود: من درخواست دارم در راستای صیانت از حریم، رییس شورای شهر تهران، متولی شوند و در کوتاه مدت یک شورای صیانت از حریم با حضور نمایندگان ارشد مدیریت شهری، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و مجلس ایجاد شود تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و در بلند مدت نیز  باید از شورای ساماندهی پایتخت، کمیسیون کلانشهرها و مجلس پیگیری شود.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران محمد سالاري

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران محمد سالاري شورای شهر شهر تهران محمد سالاري صیانت از حریم حریم پایتخت شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کودکان کار در پایتخت

امانی گفت: حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، ناصر امانی در رابطه با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت طی مدت اخیر، اظهار کرد: بنده بر اساس آنچه در دو محله‌گردی اخیر مشاهده کردم، شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده بود و مردم اذعان داشتند که جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات به خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از محلات در اسفندماه سال قبل و فروردین ماه امسال داشتم، مردم از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان رضایت داشتند اما همچنان این نگرانی برای بازگشت آنها وجود دارد و امیدواریم این بار به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که جمع‌آوری نهایی را شاهد باشیم و معتادان پس از مدتی به سطح محلات بازنگردند.

امانی با اشاره به فعالیت کودکان کار در سطح شهر نیز گفت: حضور کودکان در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است. امیدواریم ساماندهی کودکان کار نیز به نتیجه برسد و شاهد فعالیت هیچ کودکی در سطح شهر تهران نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران حکم نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور را در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دارد، یادآور شد: شهردار تهران در همین راستا یک مرکز رصد راه‌اندازی کرده و قرار بر این بوده که ظرفیت تمام نهادهای متولی این موضوع در شهر به کار گرفته شود که نمی‌دانیم تمام این نهادها پای کار آمده‌اند یا خیر؟

وی با اعلام اینکه فعلاً آثار ابتدایی اقدامات در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که عمدتاً توسط شهرداری تهران انجام شده، قابل مشاهده است، اظهار کرد: در مدت اخیر کلونی‌های بزرگ معتادان را که مدتها قبل بازدید کرده بودم، رصد نکردم، ضمن اینکه گزارشی مبنی بر بازگشت معتادان به این کلونی‌ها نیز دریافت نکردم.

دیگر خبرها

  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • هوای تهران پاک است
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد