Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:05:15 GMT

ولایتمداران قبل ظهور با مواسات امتحان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۹۱۹

ولایتمداران قبل ظهور با مواسات امتحان می‌شوند

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: احتمال دارد که ما آخرالزمان در معرض امتحان مواسات قرار بگیریم؛ مواسات یعنی نباید خانه تو از خانه بردار مومنت بهتر باشد؛ سفره شما نباید از برادر دینی پرتر باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه دوشنبه ۳ شهریور به مناسبت دهه اول محرم در هیات میثاق با شهدا به سخنرانی پرداخته و گفت: برای خداوند کاری ندارد که بوی بهشت را به مشام شما برساند اما نمی‌رساند که شما انتخاب‌گر باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به خاطر انتخاب انسان خداوند معجزه ها را به او نشان نمی‌دهد، نزد خداوند انتخاب ارزش دارد، اما انتخاب بین چند دوست‌داشتی بسیار سخت است و همین امر سبب رنج انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه همیشه انتخاب خوب با رنج همراه است، عنوان کرد: در انتخاب خوب انسان برخی دارائی‌های خود را از دست می‌دهد، انسان در داد و ستد با خداوند باید برخی دارائی‌های خود را بدهد.

استاد حوزه و دانشگاه انسان‌ها همه‌چیزخواه و انتخابگر و لازمه این دو رنج است، اظهار کرد: انسان زمانی ساقط می‌شود که بخواهد آنچه را دارد نگه دارد و با خدا معامله نکند، جامعه وقتی ساقط می‌شود که وارد داد و ستد نشود.

وی ادامه داد: انسان با بخل، ممسک بودن، با رنج گریزی و ترس از دست دادن و طمع جمع کردن بدبخت می‌شود؛ دل شیر داشته باشید دنیا جای انتخاب است و انتخاب یعنی پرداخت و دریافت کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه روان‌شناس‌ها می‌گویند پرداخت و ضرر کردن برای انسان بسیار سخت است، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند بخرید و بفروشید ولو گران بفروشید گران بخرید و ارزان بفروشید برکت در خرید و فروش است و شما در نهایت سود می‌برید.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در داد و ستد ترسو نباشید برای ورود به داد و ستد روحیه بسیار امیدوار داشته باشید، بانک‌های ما به اسم مضاربه سود تضمینی می‌دهند این رفتار آنها بسیار زشت و خبیثانه است آنها فرهنگ بسیار زشت ترس و عدم شجاعت در تجارت را برای انسان تقویت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بدبختی بشر این است که از داد و ستد بترسد، گفت: آدم می خواست داشته‌های خود را در بانک جاودانگی بگذارد که سقوط کرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه انسان در دنیا نمی‌تواند همه چیز را داشته باشد چون انتخابگر است، عنوان کرد: انتخابگر یعنی یکی از دوست داشتنی‌ها را کنار بگذاری و دیگری را انتخاب کنید، کسی انتخاب بهتر را می‌کند که از پرداخت کردن نترسد و بخل نورزد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: احتمال دارد که ما آخرالزمان در معرض امتحان مواسات قرار بگیریم؛ مواسات یعنی نباید خانه تو از خانه بردار مومنت بهتر باشد؛ سفره شما نباید از برادر دینی پرتر باشد. طبق روایت امام باقر(ع) یاران امام زمان(عج) از جیب یکدیگر برمی‌دارند و ناراحت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها حاضرند جان بدهند اما مواسات نداشته باشند؛ شاید امروز شرایط سخت کرونا امتحان مواسات را از ولایت‌مداران می‌گیرد. اهل‌بیت(ع) از مواسات بالاتر یعنی ایثار را انجام دادند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه رزمایش همدلی و مواسات مواسات رزمایش مواسات مواسات و همدلی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان داد و ستد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین بود.

‌رئیس کل جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود رئیس کلی دادگستری سیستان و بلوچستان و دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

 

مراسم تکریم و معارفه فردا یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد