Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هیئت‌های اندیشه‌ورز به تازگی شاهد یک کار ارزشمند در خصوص پویش علم بومی با موضوع حکمرانی اسلامی در جهان پساکرونا بودیم که ۴۲ کارگروه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه صبح امروز در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسن خیری در این جلسه اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه به مناسبت دو موضوع اساسی است. اول اینکه بسیاری از همکارانمان در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی احکامشان باید تمدید شود و لازم است که یک بار دیگر بازخوانی از فعالیت‌ها داشته باشیم و جایگاه هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان‌ها را بررسی کنیم و دوم اینکه زمان تدوین برنامه عملیاتی است که باید برای سال تحصیلی آینده برنامه داشته باشیم.

وی افزود: به خاطر موضوعات مهم مذکور، جلسه‌ امروز به صورت تضارب آرا و هم‌فکری ترتیب داده شد و به دلیل اوضاع خطرناک کرونایی، این جلسه با حضور فیزیکی مدیران مرکز مطالعات علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مجازی هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌ها تشکیل شد.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت علوم انسانی و هنر دارای سه بخش شامل اداره کل آموزش، اداره کل پژوهش و مرکز مطالعات است، گفت: طبق وظایفی که برای هیئت‌های اندیشه‌ورز تدوین شده بود، اقداماتی اعم از دوره‌های توانمندسازی، تألیف کتاب، تغییر سرفصل‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها، کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، نشریات و دانشکده‌های موضوعی در دستور کار مرکز مطالعات قرار گرفت.

خیری خاطرنشان کرد: در هیئت‌های اندیشه‌ورز به تازگی شاهد یک کار ارزشمند در خصوص پویش علم بومی با موضوع حکمرانی اسلامی در جهان پساکرونا بودیم که ۴۲ کارگروه تشکیل شد؛ طبیعتاً برای اینکه بتوانیم کارهایمان را مؤثر، مفید و هماهنگ انجام دهیم لازم است که چنین کارهایی را در سطح ملی تعریف کنیم و حتی‌الامکان هیئت‌های اندیشه‌ورز به سمت هم‌افزایی با یکدیگر و با مرکز پیش بروند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای هیئت‌های اندیشه‌ورز، تصویب دانشکده حکمرانی با موضوع اقتصاد بود که کارهای انجام شده است و به نتیجه مورد نظر خواهد رسید؛ همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌ها نیز دانشکده‌های دیگری را پیشنهاد داده‌اند و امیدواریم از تجربه حدود دو ساله خود استفاده کنیم و با برنامه عملیاتی مناسب‌تری یک شبکه کشوری هماهنگ رقم بزنیم.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کارِ هیئت‌های اندیشه‌ورز در واقع کار اجرایی نیست و کار آنان رصد، الگوشناسی، جهت‌دهی و نظارت جدی است؛ در حال حاضر لازم است که هیئت‌های اندیشه‌ورز وظیفه خودشان را در قبال مسائل مختلف پیدا کنند و گروه‌های تخصصی مرکز مطالعات، از همه گروه‌ها و دانشکده‌ها رصد دقیقی داشته باشند.

خیری خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مرکز مطالعات متولی آن است و مأموریت دارد به عنوان اولویت کاری خود پیگیری کند، موضوع تعیین شاخص‌ها و استانداردهای گروه‌های آموزشی است که بر اساس آن، ارزیابی و نظارت بر گروه‌ها اتفاق می‌افتد؛ طبیعتاً برای پیشبرد این کار نیاز داریم که هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز در خصوص تولید شاخص‌ها، استانداردسازی و بخش نظارتی با ما همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی هیئت های اندیشه ورز مرکز مطالعات دانشکده ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوابگاه دانشجویی ملکی پسرانه دانشکده پرستاری طبس به همت صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هزینه ۲ میلیارد تومان بهسازی شد.


صالحی نیا افزود: این خوابگاه با زیربنای تقریبی ۷۰۰ مترمربع دارای ۱۴ سوئیت است که اکنون ۸۴ دانشجوی پسر دانشکده پرستاری طبس، در آن مستقر شدند.

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم