Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: بیش از ۸۶ درصد برق مورد نیاز کشور در دوران اوج مصرف تابستانی توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است. به‌ گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، "محسن طرزطلب" در سی‌ویکمین جلسه شورای معاونان شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: رکورد پیک برق تابستان امسال روز ۳۱ تیرماه با رقمی بالغ بر ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات شکسته شده که حدود ۵۰ هزار و ۸۵۳ مگاوات از این رقم توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی در پیک تابستان امسال با آمادگی ۹۸ درصدی در مدار تولید بودند؛ این مهم در حالی است که متوسط جهانی این رقم حدود ۹۵ درصد است.
طرزطلب با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تولید نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: امسال تا نیمه مردادماه بیش از ۱۴۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده که سهم نیروگاه‌های حرارتی از این رقم حدود ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت بود.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته در این بازه زمانی حدود ۱۱۴ میلیارد کیلووات ساعت در نیروگاه‌های حرارتی تولید شده بود که با تمهیدات صورت گرفته در این مدت شاهد افزایش ۱۲ میلیارد کیلووات ساعتی تولید این واحد‌ها در سال جهش تولید بوده‌ایم.
وی ضمن تاکید بر اینکه تاکنون ۵۷۷ واحد تولید برق حرارتی در کشور احداث شده، افزود: اکنون ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۶۷ هزار و ۷۳۵ مگاوات رسیده که حدود ۶۷.۵ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.
طرزطلب یادآور شد: تعداد ۱۱ هزار نفر از کارکنان نیروگاه‌ها برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال تلاش کردند و با اقدامات صورت گرفته در این مدت بیش از یک هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای اوج بار ۹۹ وارد مدار شد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته برای پیک تابستان امسال ۱۲۰ مگاوات افزایش توان عملی نیروگاه‌ها و ۲۰۰ مگاوات رفع محدودیت‌های تولید واحد‌های بخار صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروگاه های حرارتی تولید نیروی برق حرارتی نیروگاه های حرارتی میلیارد کیلووات تابستان امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری