Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در سال ۹۸، تعلیق کارت بازرگانی ۲۱۰۰ صادرکننده متخلف، جزئیات طرح پیش فروش جدید ایران خودرو اعلام شد، ۷ برابر شدن ظرفیت هسته معاملات بورس برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۴ شهریور ماه شبستان به شرح زیر است:

۹ نفر وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند/اجازه ورود پول‌های سمی به بازار مسکن را نمی دهیم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد به دیدار مسئولان دولتی در هفته دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید فرمودند که ۶۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن که توسط دولت برنامه‌ریزی شده است تا پایان دولت به دست مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه همزمان با ورود بنده به وزارت راه و شهرسازی دو قول به مردم داده شد که یکی از این وعده‌ها اتمام واحدهای نیمه تمام مسکن مهر  و دیگری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن بود.

اسلامی بیان کرد: سعی کرده ایم که سرمایه‌گذاری برای تامین امکانات واحدهای مسکن مهر از جمله مدرسه، واحدهای تجاری و بیمارستان ها را تکمیل کنیم و بعد کلید این واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم.

وزیر راه وشهرسازی یادآورشد : در شهر پردیس ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت تا قابلیت سکونت با تمامی امکانات برای مردم فراهم شود.

او اظهار کرد: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام وجود داشت که هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد از آن ها نیمه تمام است و دلیل تاخیر در تحویل این واحدها این بوده که ساخت آن‌ها دیر آغاز شده و ما سعی خواهیم کرد تا پایان سال پرونده واحدهای مسکن مهر را ببندیم.

اسلامی افزود: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در محاکم قضایی دارای پرونده های حقوقی هستند که این واحدها از تسهیلات مسکن مهر برخوردارند و با اتمام پرونده آن‌ها در دادگاه‌ها برنامه‌ریزی برای اتمام آن‌ها را هم در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

 

انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در سال ۹۸

قسمت اول عملکرد یک ساله معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه را منتشر شد.

در این گزارش ضمن تشریح اهم سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری این وزارتخانه، آمده است: در طول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق صدور اوراق تسویه نوع اول و دوم صورت گرفته است. همچنین، تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت به مبلغ ۲۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، بر اساس مصوبات هیئت وزیران بخش دیگری از عملکرد معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی سال ۱۳۹۸ بوده است.

هوشمند سازی عملیات مالی دولت از دیگر وظایف این معاونت ذکر شده است که اقداماتی مانند اجرای کامل سامانه تخصیص اعتبارات (سناب)، سامانه جامع حسابداری خزانه، سامانه درخواست وجه الکترونیکی، سامانه مدیریت حساب‌های بانکی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت به صورت مستقیم و هم‌زمان به عنوان مصادیق اجرایی آن معرفی شده است.

این گزارش تصریح دارد: خزانه‌داری کل کشور، حقوق و مزایای مستمر حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت را از طریق سیستم پایای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم و هم‌زمان پرداخت می‌کند.

 

تعلیق کارت بازرگانی ۲۱۰۰ صادرکننده متخلف

«حمید زادبوم» در گفتگو با رسانه ملی با بیان این که، کسانیکه رفع تعهد ارزی انجام نداده اند در دو گروه تولیدی و بازرگانی دسته بندی کردیم گفت: برای واحد‌های تولیدی مقرر کردیم تا آخر شهریور مهلت داشته باشند به رفع تعهد ارزی در تعامل با بانک عامل خود اقدام کنند در غیر این صورت ۳۱ شهریور کارت بازرگانی آن‌ها تعلیق می‌شود.

 

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: در حوزه بازرگانی، کارت بازرگانی ۲ هزار و ۱۰۰ صادر کننده‌ای که صفر درصد تعهد ارزی داشتند تعلیق شد، در این حوزه صادرکنندگانی که تا ۳۰ درصد ایفای تعهد ارزی داشتند اگر تا ۱۵ شهریور تعهد ارزی آن‌ها رفع نشود در این روز کارت آن‌ها تعلیق می‌شود و صادرکنندگانی که رفع تعهد ارزی آن‌ها ۳۱ تا ۶۹ درصد است در تاریخ ۳۱ شهریور و در صورت ایفا نشدن بقیه تعهد ارزی، کارت بازرگانی شان تعلیق می‌شود البته ما کارت‌های بازرگانی را ابطال نکردیم بلکه فعلاً تعلیق کردیم تا در صورت اعلام بانک مرکزی مبنی بر ایفای تعهد ارزی، دوباره کارت آن‌ها فعال شود این تصمیم بر اساس نظر کارگروه پایش رفتار تجاری، اتاق بازرگانی، گمرک و وزارت صمت اجرایی شد.     زادبوم افزود: در ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات آمده، اگر کسی کارت بازرگانی گرفت و سوء رفتار تجاری داشت می‌توان کارت این فرد را تعلیق یا ابطال کرد از این رو ما در هماهنگی با اتاق بازرگانی و بانک مرکزی و براساس صورتجلسه با اتاق بازرگانی و گمرک ایران، ایفا نشدن تعهدات ارزی را سوء رفتار تجاری تشخیص دادیم لذا کسی که مطابق منویات کمیته ماده (۲)، رفع تعهد ارزی نکند رفتار او به منزله سوء رفتار تجاری است و باید برای تعلیق کارت بازرگانی این فرد تصمیم بگیریم.     جزئیات طرح پیش فروش جدید ایران خودرو اعلام شد  

گروه خودروسازی ایران خودرو جزئیات طرح پیش فروش جدید محصولات این شرکت را  اعلام کرد. در این دوره از فروش همانند گذشته از قرعه کشی استفاده می شود. سایر محدودیت ها هم مطابق گذشته اعمال می شود.

سود مشارکت خرید محصولات ۹ تا ۱۱ درصد است. سود انصراف ۳ درصد کمتر از سود مشارکت است. سود مشارکت و سود انصراف بر اساس خودروهای مختلف در زمان ثبت نام بر روی سایت مشخص می شود.

در صورت تاخیر در تحویل خودرو از جانب شرکت، خسارت تاخیر به صورت روز شمار پرداخت خواهد شد.

همچنین زمان تحویل خودروها اردیبهشت تا تیر ۱۴۰۱ است.

پیش بینی می شود زمان اجرای این طرح از فردا ۴ شهریورماه باشد.

 

۷ برابر شدن ظرفیت هسته معاملات بورس/ ارتقای میزان تراکنش‌های معاملاتی

«امیر هامونی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۲ شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: موضوع دو نوبت کردن معاملات بورس، هسته معاملاتی است و قرار بود فشار موجود بر هسته معاملات مربوط به ایجاد گلوگاه‌هایی در میزان و حجم معاملات، کاسته شود. با تدابیری از دیروز، ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شد و پیش از این هر ثانیه ۶۰۰ تراکنش معاملات انجام می‌شد که با زحمت شبانه روزی مهندسان انفورماتیک بورس این تعداد به ۳۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه ارتقاء یافته است.

 

مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران همچنین از ارتقای میزان تراکنش‌های معاملاتی تا ۲۰ هزار نوبت در هر ثانیه خبر داد و گفت: با تلاش مهندسان سامانه هسته معاملات، زین پس چه در بازار منفی و چه در بازار مثبت، سیستم ثبت در سامانه معاملات مانند ساعت کار خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: با ارتقای هسته معاملات، دیگر از دو نوبت بودن معاملات خبری نیست و میزان مدت معاملات روزانه مانند سابق در یک نوبت بر می‌گردد.

 

هامونی درباره نحوه و کشمکش‌های عرضه صندوق دارا دوم گفت: صندوق دارا دوم در روز‌های آینده و به زودی عرضه خواهد شد. این در حالیست نرخ پایانی سهام‌های پتروشیمی و پالایشی که در این صندوق وجود دارد فردا (۳ شنبه) مبنای پایه قیمت گذاری در صندوق دارا دوم قرار خواهد گرفت.

 

هامونی گفت: حقوقی‌های بازار تا زمانی که بازار از شرایط ریزش فعلی خارج شود در کنار مردم حضور خواهند داشت. ما پیشتر هم چنین همتی را پس از شهادت سردار سلیمانی دیده بودیم، حالا هم دوباره شاهد همان حرکت خواهیم بود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار ۲ هزار میلیارد تومان ظرفیت هسته معاملات کارت بازرگانی رفع تعهد ارزی معاملات بورس رفتار تجاری خزانه داری ۷ برابر شد هزار واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد